PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

10 grzechów głównych polskich e-sklepów

  • Autor: propertynews.pl
  • 11 mar 2014 15:10

Miesięcznie w serwisie Opineo.pl pojawia się ok. 130 tysięcy komentarzy konsumenckich. Są wśród nich zarówno opinie pozytywne, jak i negatywne. Na ich podstawie stworzony został ranking najczęściej popełnianych błędów przez polskich e-sprzedawców.

REKLAMA

Ranking otwiera problem utrudnionego kontaktu. Klienci internetowi nie mogą towaru dotknąć ani przetestować, bardzo często płacą też za przesyłkę, zanim ją otrzymają. Mają więc często potrzebę kontaktu z centrum obsługi sklepu internetowego, co często okazuje się bardzo trudne. 

Zanim zrobi się zakupy u wirtualnego sprzedawcy, warto sprawdzić, czy na stronie internetowej e-sklepu znajdują się kompletne dane teleadresowe, które należałoby przetestować przed transakcją.

Fatalna obsługa to drugi grzech polskich sklepów internetowych. Dobrym sygnałem jest fakt posiadania przez e-sklep Znaku Jakości Usług Q lub uczestnictwo w programie Słucham Swoich Klientów.  W następnej kolejności są: uszkodzenia towaru, opóźnienia w jego dostarczaniu, przesłanie podróbki zamiast oryginału lub produktu niezgodnego z opisem.

Często zdarza się też anulowanie zamówienia przez e-sklep. Sprzedawcy tłumaczą, że wyczerpały się zapasy w magazynie, producent wycofał towar z produkcji lub mieli na stanie ostatnią sztukę, która właśnie uległa uszkodzeniu. Bezpieczniej jest więc zamówić towar z płatnością przy odbiorze.

Klienci narzekają też na brak możliwości wyboru kuriera i niedotrzymanie słowa przez e-sprzedawcę, który obiecuje np. dołączyć do każdego zamówienia atrakcyjne kupony rabatowe na kolejne zakupy. 

Na końcu listy, jako najgorsze przewinienie znajduje się problem z uznaniem reklamacji, kiedy rzecz jest na gwarancji. 

Listę przygotował serwis Opineo.pl, gromadzący opinie konsumentów na temat sklepów internetowych, produktów i firm. Serwis powstał w 2006 roku.  Obok autentycznych recenzji klientów, udostępnia również podstawowe informacje o sprzedawcach internetowych oraz o asortymencie e-sklepów. Umożliwia konsumentom podejmowanie decyzji zakupowych. Miesięcznie w serwisie publikowanych jest ponad 130 tysięcy opinii. Wśród blisko 3,5 miliona recenzji kupujący znajdą zarówno pozytywne noty, jak i opinie negatywne, ostrzegające przez nieuczciwymi praktykami danego sprzedawcy czy firmy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA