PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

10 grzechów głównych polskich e-sklepów

  • Autor: propertynews.pl
  • 11 mar 2014 15:10

Miesięcznie w serwisie Opineo.pl pojawia się ok. 130 tysięcy komentarzy konsumenckich. Są wśród nich zarówno opinie pozytywne, jak i negatywne. Na ich podstawie stworzony został ranking najczęściej popełnianych błędów przez polskich e-sprzedawców.

REKLAMA

Ranking otwiera problem utrudnionego kontaktu. Klienci internetowi nie mogą towaru dotknąć ani przetestować, bardzo często płacą też za przesyłkę, zanim ją otrzymają. Mają więc często potrzebę kontaktu z centrum obsługi sklepu internetowego, co często okazuje się bardzo trudne. 

Zanim zrobi się zakupy u wirtualnego sprzedawcy, warto sprawdzić, czy na stronie internetowej e-sklepu znajdują się kompletne dane teleadresowe, które należałoby przetestować przed transakcją.

Fatalna obsługa to drugi grzech polskich sklepów internetowych. Dobrym sygnałem jest fakt posiadania przez e-sklep Znaku Jakości Usług Q lub uczestnictwo w programie Słucham Swoich Klientów.  W następnej kolejności są: uszkodzenia towaru, opóźnienia w jego dostarczaniu, przesłanie podróbki zamiast oryginału lub produktu niezgodnego z opisem.

Często zdarza się też anulowanie zamówienia przez e-sklep. Sprzedawcy tłumaczą, że wyczerpały się zapasy w magazynie, producent wycofał towar z produkcji lub mieli na stanie ostatnią sztukę, która właśnie uległa uszkodzeniu. Bezpieczniej jest więc zamówić towar z płatnością przy odbiorze.

Klienci narzekają też na brak możliwości wyboru kuriera i niedotrzymanie słowa przez e-sprzedawcę, który obiecuje np. dołączyć do każdego zamówienia atrakcyjne kupony rabatowe na kolejne zakupy. 

Na końcu listy, jako najgorsze przewinienie znajduje się problem z uznaniem reklamacji, kiedy rzecz jest na gwarancji. 

Listę przygotował serwis Opineo.pl, gromadzący opinie konsumentów na temat sklepów internetowych, produktów i firm. Serwis powstał w 2006 roku.  Obok autentycznych recenzji klientów, udostępnia również podstawowe informacje o sprzedawcach internetowych oraz o asortymencie e-sklepów. Umożliwia konsumentom podejmowanie decyzji zakupowych. Miesięcznie w serwisie publikowanych jest ponad 130 tysięcy opinii. Wśród blisko 3,5 miliona recenzji kupujący znajdą zarówno pozytywne noty, jak i opinie negatywne, ostrzegające przez nieuczciwymi praktykami danego sprzedawcy czy firmy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.