PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

13 proc. Polaków kupiło w 2012 roku produkty spożywcze przez internet

  • Autor: PAP
  • 12 mar 2013 08:52

Tylko 13 proc. Polaków kupiło w ubiegłym roku produkty spożywcze w internecie. To o ponad połowę ( 62 proc.) więcej niż w 2011 roku - wynika z badań Gemius oraz e-Commerce Polska.

REKLAMA

Polacy najczęściej kupują przez internet produkty spożywcze, które posiadają długi termin przydatności do spożycia

Według prof. Grzegorza Mazurka z Katedry Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego wzrost liczby osób dokonujących zakupów spożywczych w internecie wynika z dwóch czynników. "Po pierwsze Polacy są coraz bardziej biegli w wykorzystaniu internetu do celów transakcyjnych. A po drugie filarem tego wzrostu jest także wprowadzenie tej formy sprzedaży przez takie firmy jak Tesco czy Alma " - powiedział PAP Mazurek.

Jak wynika z raportu Polacy najczęściej kupują przez internet produkty spożywcze, które posiadają długi termin przydatności do spożycia, a więc: kawę lub herbatę (10 proc. badanych), produkty sypkie takie jak mąka czy ryż (8 proc.) oraz słodycze (7 proc.). Przez internet zamawiamy także napoje, soki i wodę( 7 proc.).

Na wybór sklepu spożywczego online wpływ mają najczęściej pozytywne opinie internautów, rodziny lub znajomych (9 proc.), a także rozpoznawalność marki tradycyjnego sklepu (8 proc.) oraz niskie ceny produktów (8 proc.).

Choć rośnie liczba konsumentów kupujących żywność w sieci, decyzjom zakupowym wciąż towarzyszy wiele wątpliwości. Najczęstszym czynnikiem, który zniechęca internautów do kupna, jest obawa o nieświeżość produktów (52 proc.) oraz brak możliwości zobaczenia lub dotknięcia artykułu (51 proc.), a także zbyt wysoki koszt dostawy (35 proc.) oraz długi czas oczekiwania na przesyłkę (21 proc.). Co więcej - jaki wynika z raportu - Polacy otwarcie przyznają, że nadal lubią kupować jedzenie w sklepach tradycyjnych (40 proc. ankietowanych).

Badani pytani byli także o znajomość marek sklepowych oferujących zakupy w sieci. Najwięcej osób wymieniło Almę (18 proc.), Tesco (8 proc.) oraz delikatesy Piotr i Paweł (5 proc.). Ponad 70 proc. badanych nie potrafiła jednak wymienić żadnej nazwy.

Jak pokazują wyniki raportu ponad 70 proc. badanych deklaruje, że robi zakupy online. Wśród produktów, które internauci najczęściej kupują w sieci, są: książki, płyty i filmy (51 proc.), sprzęt RTV i AGD (37 proc.), a także odzież, biżuteria (36 proc.). Artykuły dla kolekcjonerów (9 proc.) i chemia gospodarcza (9 proc.) to z kolei rzeczy, których zakup deklaruje najmniej respondentów.

Badanie zostało zrealizowane na próbie 1,5 tys. internautów w grudniu 2012 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA