PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

140 nowych marek w trzy lata

  • Autor: propertynews.pl
  • 03 cze 2014 10:17

140 nowych marek w trzy lata

Polska jest nadal jednym z najsilniejszych rynków handlowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, co zachęca wiele międzynarodowych sieci handlowych do ekspansji w naszym kraju. Analitycy DTZ szacują, że na koniec 2013 roku w 15 największych aglomeracjach działalność prowadziło ponad 4,1 tys. najemców w około 16,2 tys. sklepach.

REKLAMA

- Dynamicznie rozwijający się rynek handlowy oraz rosnące oczekiwania bardziej świadomych klientów zmuszają operatorów handlowych do przedefiniowania i dostosowania swoich modeli biznesowych do nowych wyzwań. Szczególny wpływ na kształtowanie się sektora handlowego w ostatnich latach miał rozwój nowych technologii, w tym aplikacji mobilnych, rosnące znaczenie mediów społecznościowych i przede wszystkim e-commerce. Te zmiany przełożyły się na nowy kształt oferty handlowej, w tym także powstanie nowych formatów, nowych koncepcji biznesowych czy szerszych zmian w wyglądzie sklepów - komentuje Kamila Wykrota, dyrektor Zespołu Doradztwa i Analiz Rynkowych DTZ.

Wiele obecnych na rynku sieci handlowych, szczególnie z branży modowej, kontynuuje swoją ekspansję w Polsce. Do najbardziej dynamicznie rozwijających się sieci handlowych możemy zaliczyć dyskonty (np. Biedronka, Pepco, KiK, NKD) oraz operatorów z ofertą skierowaną do masowego odbiorcy (np. Rossmann, Hebe, Media Expert, RTV Euro AGD). Znane polskie marki (m.in. marki z Grupy LPP, CCC, marki Redan, Próchnik, Simple czy z Grupy Vistula) także umacniają swoją pozycję odnotowując wysoką dynamikę sprzedaży. Dla przykładu, w 2013 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży w Grupie LPP wzrosły o blisko 30 proc. w porównaniu z 2012 rokiem. Oprócz ekspansji najemców z ugruntowaną pozycją na rynku, obserwujemy również wiele nowych sieci handlowych wchodzących na polski rynek.

W ciągu ostatnich trzech lat na polskim rynku swoje pierwsze sklepy otworzyło łącznie około 140 nowych marek. Wiodącą pozycję wśród międzynarodowych marek debitujących na polskim rynku mają sieci amerykańskie: GAP, American Eagle, Victoria's Secret, Toys'R'Us, Hollister, Bath & Body Works czy Foot Locker. Duży udział wśród nowych operatorów mają także sieci z Włoch (Manila Grace, Original Marines, Ballin, Carpisa, E'Go), Francji (Celio*, Louis Vuitton, Tape a l'oeil, Jacadi), Szwecji (COS, H&M Home, Jula) czy Niemiec (Karl Lagerfeld Women, Bonita, KiK, Maxi ZOO, NKD). Wśród sieci handlowych nadal rozważających ekspansję na polskim rynku możemy wymienić Banana Republic, Debenhams, Urban Outfitters, Primark oraz niedawno ogłoszony Shoe Zone. Debiuty rynkowe mogą być poprzedzane testowaniem potencjalnego popytu przez sprzedaż internetową z dostawą do Polski lub otwarciem sklepu w centrum wyprzedażowym (Desigual).

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA