PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

19 nowych sieci sklepów weszło do Warszawy w 2012 r.

  • Autor: Propertynews.pl
  • 23 maj 2013 15:17

Warszawa, stała się rynkiem dojrzałym i zajęła 12 miejsce w rankingu How Global is Retail?, przygotowanego przez firmę CBRE. Pozycję tę dało Polsce 19 znanych marek, które weszły do stolicy Polski w roku ubiegłym - wynika z raportu How Global is Retail?, przygotowanego przez CBRE.

REKLAMA

- Warszawa dołączyła do rynków dojrzałych i jest postrzegana przez międzynarodowych najemców jako atrakcyjna lokalizacja handlowa. W ubiegłym roku na warszawskim rynku pojawiło się wiele znanych marek m.in. American Eagle Outfitters, Bath & Body Works, Victoria's Secret czy COS a także te z wyższej półki m.in. Joop!, Michael Kors czy U.S. Polo Assn - powiedziała Beata Kokeli, Senior Dyrektor działu powierzchni handlowych w CBRE w Polsce.

- W ostatnich latach można zaobserwować coraz większą aktywność amerykańskich sieci handlowych. Co prawda, te istniejące w Polsce, często występują w ograniczonych formatach czy z okrojoną ofertą, ale niewykluczone, że wraz z rozwojem rynku, ta sytuacja będzie się zmieniać i na rynku pojawią się kolejne marki z grup już działających w Polsce, np. Abercrombie & Fitch czy Banana Republic - dodała Agata Czarnecka, Starszy Konsultant w dziale badań rynku i doradztwa.

W pierwszej 20-tce rankingu znalazły się również 4 miasta niemieckie - Berlin zajął trzecie miejsce pod względem ilości nowych marek (28), które weszły na ten rynek; Frankfurt (20), Hamburg (19) i Monachium (19). Niski poziom bezrobocia, rosnące wynagrodzenia i rekordowy poziom zatrudnienia stworzyły silne fundamenty dla konsumpcji w Niemczech i zachęciły międzynarodowe sieci handlowe do wejścia do wielu lokalizacji w tym kraju. Do Berlina weszły m.in. Mulberry, Hollister, Pull & Bear i Zara Home (która weszła również do Monachium).

Największą ekspansję na nowe rynki odnotowano w sektorze tzw. „średniej mody" - stanowiły one 22% wszystkich sieci, zaraz za nimi znalazły się marki z linii mody luksusowej i biznesowej (20%), a także najemcy z sektora restauracji i kawiarni (13%).

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA