PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

72 procent udziału w rynku dyskontów dla Biedronki

  • dlahandlu.pl
  • 31 paź 2013 16:12

W 2012 r. sprzedaż w sklepach Biedronka na mkw. była o 33 proc. wyższa niż w sklepach Lidl i o 47 proc. niż w sklepach Netto. Firma była w stanie to osiągnąć dzięki podziałowi stałych kosztów, takich jak pensje pracowników, logistyka i czynsze, na o wiele wyższą niż u konkurentów liczbę sklepów - czytamy w najnowszym opracowaniu Espirito Santo.

REKLAMA

Analitycy podkreślają, że konkurencyjne sieci dyskontowe nie weryfikują swoich planów rozwoju, a Biedronka cały czas przyspiesza tempo. Sieć należąca do Jeronimo Martins zwiększyła swój udział w rynku dyskontów w Polsce z 65 proc. w 2007 r. do ok. 72 proc. w 2012 r. W tym samym czasie udziały Lidla spadły z 26 proc. do 22 proc., a w sieci Netto z 10 proc. do 6 proc.

Pomimo tego, że obydwie sieci dyskontowe otwierały w tym czasie po kilkadziesiąt nowych placówek, tempo ekspansji Biedronki było wielkrotnie wyższe (kilkaset otwarć rocznie.)

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA