PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Aglomeracje na celowniku Czerwonej Torebki - wywiad

  • dlahandlu.pl
  • 06 cze 2012 11:13

Aglomeracje na celowniku Czerwonej Torebki - wywiad

Na temat potencjału Czerwonych Torebek, idealnego miksu najemców dla pasaży handlowych i planach giełdowych firmy rozmawiamy z Pawłem Ciszkiem, dyrektorem działu zarządzania i komercjalizacji Czerwonej Torebki.

REKLAMA

Planujecie państwo budowę 2 tys. pasaży w ciągu 10 lat i docelowo 4 tys. obiektów. Czy rynek jest na tyle pojemny i czy będziecie Państwo weryfikowali te plany w miarę zmiany otoczenia biznesowego?
Póki co na mapie handlowej Polski są jeszcze rejony, które pozwalają na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej. Aby się wyróżnić trzeba pracować także nad innowacyjnym formatem i ofertą, a takie wyróżniki my staramy się oferować. Docelowo potencjał rozwoju Czerwonej Torebki w Polsce oceniamy na 4.500 obiektów handlowych.

Jakie są plany na ten rok?
Obecnie funkcjonuje 10 obiektów handlowych Czerwona Torebka. Do końca roku planujemy wybudować około 80 obiektów na terenie całego kraju.

Czy w obecnej sytuacji łatwo jest o pozyskanie odpowiednich gruntów na budowę obiektów?
Na rozwój koncepcji w tym roku firma posiada zabezpieczone grunty. Kolejne pozyskiwane są systematycznie.

Jakie są warunki brzegowe dla Państwa lokalizacji, do jak małych miast możecie Państwo wchodzić? Czy jesteście zainteresowani także aglomeracjami?
Platforma dla handlu detalicznego Czerwona Torebka jest siecią ogólnopolską z planem 2.000 obiektów w ciągu 10 lat. Z tego powodu nie wykluczamy obiektów w aglomeracjach. Otworzyliśmy już pasaże w Szczecinie i Bytomiu, w naszych planach jest także Warszawa. Szacujemy, że promień oddziaływania pasażu to 500 m, w którym znajduje się min. 3000 mieszkańców.

Czy celujecie Państwo tylko w lokalizacje dojazdowe, czy także na osiedlach i w ciągach pieszych?
Obiekty Czerwona Torebka powstają na terenie całego kraju w lokalizacjach o atrakcyjnym potencjale handlowym. Są to miejsca, gdzie odbywa się intensywny ruch samochodowy oraz pieszy. Opieramy się na czterech podstawowych typach lokalizacji: gęsto zaludnione osiedla mieszkaniowe, główne szlaki komunikacyjne, ważne strefy handlowo-usługowe oraz tzw. „magnesy" w postaci dyskontów czy marketów.

Jaki jest mix najemców, który wydaje się gwarantować największy sukces galerii?
Podstawowy mix najemców, który gwarantuje sukces handlowy obiektu to sklep convenience, drogeria, piekarnia, owoce i warzywa, sklep mięsny oraz rybny. Naszym celem jest zaspokojenie podstawowych potrzeb zakupowych naszych klientów i w każdej Czerwonej Torebce klient znajdzie wymieniony wcześniej asortyment. Branże uzupełniające, które zapraszamy do współpracy to z kolei apteka, bank, sklepy odzieżowe, przedstawiciele usług, gastronomii, sklepy zoologiczne, obuwnicze itp.

  • esk 2012-06-18 12:56:31
    Zabezpieczenie gruntów odbywa się w ciekawy sposób. Np w Mierzynie (Zachodniopomorskie) oferowane są powierzchnie handlowe z podaniem terminu startu działalności na I kw 2013 roku w sytuacji, gdy brak jest Decyzji o Warunkach Zabudowy. Dla działki brak planu zagospodarowania a wydanie warunków na zasadzie "dobrego sąsiedztwa" byłoby sprzeczne z art 61 UoPiZP. Ale co tam, najważniejsza jest ekspansja a może Gmina znajdzie jakąś furtkę, żeby pójść na rękę inwestorowi wbrew okolicznym mieszkańcom, którzy kupili nowe domy w dzielnicy willowej i tuż przy płocie chce się im postawić barak handlowy. I tu nie ma 3000 mieszkańców w promieniu 500m...

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA