PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Aglomeracje wracają do łask deweloperów nieruchomości handlowych

  • Autor: propertynews.pl
  • 26 sie 2015 07:50

Aglomeracje wracają do łask deweloperów nieruchomości handlowych Patrycja Dzikowska, zastępca dyrektora, Zespół Doradztwa i Analiz Rynkowych, DTZ

Na koniec I poł. 2015 roku całkowita podaż powierzchni handlowej przekroczyła 12,95 miliona m kw. 73 proc. zasobów stanowią centra handlowe i handlowo-rozrywkowe (9,4 mln mkw.). Małe miasta dominują na rynku, ale aglomeracje wracają do łask deweloperów - wynika z najnowszego raportu DTZ.

REKLAMA

Według najnowszego raportu DTZ – Property Times – Rynek Handlowy w Polsce w I połowie 2015 roku, rynek nowoczesnych nieruchomości handlowych w Polsce powiększył się o 183 tysiące  mkw. nowej powierzchni w siedmiu nowych obiektach i dziewięciu rozbudowach nieruchomości już istniejących. Na koniec I poł. 2015 roku całkowita podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wyniosła 12,95 mln mkw. Prawie połowę nowych zasobów stanowiły rozbudowy, co odzwierciedla wyraźny trend przebudowy i rozbudowy istniejących już obiektów o ugruntowanej pozycji na rynku. Obecnie w budowie jest 867 tys. mkw. nowej powierzchni, z planowanymi datami otwarcia do końca 2017 roku. Deweloperzy są wyraźnie zainteresowani powrotem do aglomeracji, gdzie ma powstać 60% nowej powierzchni.

Na koniec I poł. 2015 roku całkowita podaż powierzchni handlowej przekroczyła 12,95 miliona mkw. 73% zasobów stanowią centra handlowe i handlowo-rozrywkowe (9,4 mln mkw.).

Centrum handlowe to nadal dominujący format, stanowiący 83% nowo oddanej powierzchni. Nowe obiekty otwarto w mniejszych miastach regionalnych (200-400 tys. mieszkańców) i małych miastach poniżej 50 tys. mieszkańców, np. Galeria Sudecka w Jeleniej Górze, Galeria Neptun w Starogardzie Gdańskim, Corso w Świnoujściu, Galeria Sanok w Sanoku, Galeria Głowno w Głownie, Era Park w Wieluniu.

Zdecydowanie mniejsze jest zainteresowanie deweloperów formatem dużych parków handlowych. Natomiast małe obiekty handlowe w formie tzw. strip mall czy parku handlowego stały się popularnym formatem realizowanym w małych miastach lub gęsto zaludnionych osiedlach największych aglomeracji. Ten segment rynku wyraźnie się umacnia i w ciągu najbliższych 2,5 roku spodziewana podaż może osiągnąć nawet 250 tys. m kw. powierzchni najmu.

Dzięki intensywnemu rozwojowi formatu małych parków handlowych dynamicznie rozrosły się sieci sklepów takich operatorów jak CCC, Jysk, Media Expert, Deichmann, Pepco, Rossmann, RTV Euro AGD, Neonet, KiK czy Martes Sport.

Obecnie w budowie jest 867 tys. m kw. nowej powierzchni, z datami otwarcia planowanymi do końca 2017 r. Mimo dużego nasycenia rynku, deweloperzy najwyraźniej nie tracą zainteresowania największymi aglomeracjami. Ponad 60% budowanej powierzchni przypada na osiem największych miast, a kolejne 17% – na miasta o populacji 200-400 tys. mieszkańców.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.