PARTNERZY
PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Aldik chce budować pozycję w Polsce

  • Autor: Propertynews.pl
  • 11 lut 2016 09:13

Aldik chce budować pozycję w Polsce Sklep Aldik

W 2015 roku obroty firmy Aldik Nova, która jest częścią międzynarodowej grupy zarządzającej spółkami handlu detalicznego i kontroluje 31 sklepów detalicznych Aldik w Polsce, sięgnęły 44,8 mln euro bez VAT. W porównaniu z 2014 r. oznacza to wzrost o 18,9 proc. Firma zamierza dalej rozwijać swoją ofertę w Polsce.

REKLAMA

W ciągu ostatnich 12 miesięcy firma Aldik Nova skupiała się głównie na otwieraniu nowych sklepów i renowacji istniejących; otwartych zostało 5 nowych sklepów i 4 zostały odnowione. Klienci sieci szczególnie pozytywnie ocenili odnowione sklepy Aldik, których obroty zwiększyły się aż o 20 proc.

Maxima Grupė zainwestowała w Polsce 8,2 mln euro. W 2016 roku rozwój sieci na terenie Polski pozostanie priorytetem.

W 2015 r. skonsolidowane przychody Maxima Grupė w 5 krajach sięgnęły 2,677 mld euro bez VAT. W porównaniu z 2014 r. oznacza to wzrost o 3,6 proc. Wszystkie spółki należące do Grupy działające w pięciu krajach – Litwie, Łotwie, Estonii, Bułgarii i Polsce – zwiększyły swoje obroty. 

W 2015 rozwój sieci sklepów należących do spółki był znacznie aktywniejszy niż w poprzednich latach - łącznie otwarto 25 nowych sklepów i odnowiono 16 we wszystkich 5 krajach. Roczne inwestycje w rozwój i wsparcie wyniosły 75,2 mln EUR. Pod koniec minionego roku spółki Grupy zatrudniały ponad 31 tys. osób.

- Spójna realizacja strategii biznesowej Maxima Grupė przełożyła się na wzrost wyników wszystkich spółek należących do Grupy. Poprawiająca się sytuacja gospodarcza i pozytywna ocena osobistych finansów konsumentów spowodowały zwiększenie konsumpcji, a w konsekwencji naszą sprzedaż. Racjonalne zachowania kupujących stały się normą, dlatego dziś nie wystarczy oferować atrakcyjnych cen lub promocji cenowych. Współczesny konsument ceni przede wszystkim równowagę między ceną a jakością, świeżość produktów, bogaty asortyment oraz szybką obsługę. Myślę, że wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom klientów poprzez oferowanie produktów zgodnych z ich potrzebami, przyczyniło się do osiągniecia dobrych wyników grupy naszych spółek - powiedziała Neringa Janavičiūtė, dyrektor generalny Maxima Grupė.

Według Janavičiūtė na tle wszystkich spółek wyróżnia się Maxima Eesti, działająca w Estonii. Niemal połowa zeszłorocznych inwestycji Maxima Grupė w rozwój i wsparcie - 35,8 mln euro, przypadła na ten kraj. W rezultacie w Estonii otwarto centrum logistyczne o powierzchni 45 tys. mkw., jedno z najnowocześniejszych w kraju oraz kilka sklepów wielkopowierzchniowych.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA