Alma będzie w stanie poprawić wyniki
Nasza prognoza zysku netto Almy Market na 2012 r. to 2.8 mln zł wobec 7.0 mln zł rok wcześniej, należy jednak pamiętać, że kwota ta zawiera 3.3 mln zł jednorazowego negatywnego wpływu w związku z restrukturyzacją Paradise Group zajmującej się sprzedażą luksusowej odzieżą - uważają analitycy DM Millennium.
Segment detaliczny spółki osiągnął w trzech kwartałach 2012 r. dynamikę przychodów na poziomie 9.9% r/r oraz -5.8 mln zł EBIT (-4.4 mln zł rok wcześniej). - Nasza prognoza zakłada w całym 2012 r. nieznaczny wzrost EBIT grupy, o 2.7% r/r do 25.1 mln zł, co powinno być możliwe głównie za sprawą dobrych rezultatów biznesu hurtowego (Krakchemii). Segment hurtowy w trzech kwartałach 2012 r. wygenerował 2.3 mln zł EBIT wobec 9.3 mln zł rok wcześniej. Naszym zdaniem w 2013 r. EBIT grupy zwiększy się do 30.5 mln zł , głównie dzięki minimalizacji strat w Paradise Group (lepiej o 2 mln zł r/r), lepszemu rezultatowi delikatesów (+2.3 mln PLN r/r) oraz lekkiej poprawie w hurcie (+1 mln PLN r/r) - uważają analitycy
„Dynamicznie rozwijanym obszarem biznesu jest sprzedaż internetowa, plany na 2012 r. mówiły o wzroście o 40% r/r do 70 mln zł . Pozytywny wpływ na marże brutto w detalu powinna mieć marka własna Food&Joy, wprowadzona we wrześniu 2012 r. - obecnie generuje ona 2% przychodów delikatesów, a docelowym poziomem jest 5%. Alma rozważa też stworzenie na bazie marki własnej nowego konceptu sklepów convenience Food&Joy. Obecnie trwają testy pierwszej lokalizacji w Warszawie. Według wypowiedzi prezesa ewentualna sieć miałaby być rozwijana podobnie do Krakowskiego Kredensu, przy nakładach rzędu 0.3 mln zł na sklep." - czytamy w analizie.
Alma wciąż chce przeprowadzić leasing zwrotny nieruchomości (po III kwartale 206 mln zł wartości księgowej). Wpływ gotówki pozwoliłby na znaczącą redukcję zadłużenia i kosztów finansowych, co wiązałoby się jednak z proporcjonalnie wyższymi kosztami czynszów, jednak z uwagi na słabą koniunkturę nie oczekujemy takich transakcji w najbliższych kwartałach.
Zdaniem analityków DM Millennium „Alma w tym roku będzie w stanie poprawić wyniki, m.in. z uwagi na spodziewaną poprawę koniunktury w II półroczu, jak również zakończenie restrukturyzacji Paradise Group. Wyniki powinny też wspierać dobre rezultaty Krakchemii. Z wymienionych powodów utrzymujemy dla akcji spółki rekomendację akumuluj z ceną docelową 35.0 zł na akcję (wycena 1 akcji metodą DCF wynosi 39.8 zł, a metodą porównawczą do spółek zagranicznych 30.2 zł)".

- EUR 0,55% 4,24 zł
- CHF 0,58% 3,54 zł
- USD 0,81% 3,48 zł
-
17:07
Dwa sklepy, jedna marka
-
16:55
Więcej produkcji w Wielogłowach. W planach rozbudowa zakładu
-
16:52
Wynajem na krótki termin musi być bezpieczny
-
16:27
Kupiec Poznański ma nowego najemcę
-
16:25
Zielone światło dla Centralnego Portu Komunikacyjnego. Rząd przyjął projekt ustawy
-
16:01
Nowy dyrektor w pionierskich projektach Colliers i Techstars
-
15:25
Sieć Fissman pokaże klasę? Na polskim rynku pojawiła się nowa marka
-
15:01
Alternatywa w wersji premium. Student Depot wchodzi do Warszawy
-
14:49
POLECAMY Łączy je dobry design. Hotelowy TOP na majówkę
-
14:38
W oczekiwaniu na wyrok. Proces w sprawie wypadku na budowie Alfa Centrum
-
OBI obejmuje lokalizacje Praktikera, niebawem seria otwarć
-
Dekpol celuje w nowy rynek. Zbuduje kolejny hotel
-
Z garażu na podbój świata
-
Motoryzacyjny gigant w nowej siedzibie
-
CBA bada sprzedaż działki PKS w Poznaniu
-
Atrium Centrum w nowej odsłonie
-
Hadley Dean: Za 20 lat Polska trafi do gospodarczej czołówki Europy
-
Focus Hotels mocno się rozpędza. Na starcie butikowy hotel w Sopocie, kolejne w przygotowaniu
-
Twierdza Modlin ma już partnerów na świecie
-
Nowy biurowiec Bremy powstanie zgodnie z zasadą: praca jest stylem życia
-
1
Rondo Wiatraczna kompletuje najemców
-
2
Mohito pod nowym stołecznym adresem
-
3
Focus Park wzmacnia ofertę o elektromarket
-
4
LPP i CCC poszybują
-
5
LPP? Skanska? Tatry Mouintain Resort? IKEA? A może JP Morgan? Wybierz najlepszego inwestora!
-
6
Chcemy być w stolicach świata mody
-
7
Nowa odsłona salonów LPP w Plaza Rybnik
-
8
Last minute jest passe. Jak Polacy planują wakacje?
-
9
Nowe marki w Rybnik Plaza
-
10
Kolejny efekt zakazu handlu w niedziele? Odzieżowy potentat nie wyklucza próby renegocjacji czynszów