PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Alma Market poprawiła przychody i zwiększyła stratę

  • dlahandlu.pl
  • 02 wrz 2014 11:24

Alma Market SA podała skonsolidowane wyniki finansowe za 6 miesięcy 2014 r. W tym czasie przychody z działalności kontynuowanej wyniosły 828 677 tys. zł w porównaniu do 770 973 zł w I półroczu 2013 r. Strata netto wyniosła 9 927 tys. zł (1 936 tys. zł straty w 2013 r.). Starta operacyjna to 4 464 tys. zł (4 056 tys. zł zysku w 2013 r.)

REKLAMA

- W porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, w I półroczu 2014 roku w Grupie Kapitałowej Alma Market nastąpiło zwiększenie przychodów ze sprzedaży o 7,5 proc. Wzrost przychodów ze sprzedaży zrealizowany przez Grupę Kapitałową w pierwszym półroczu 2014 roku nie przełożył się na dodatni wynik na działalności gospodarczej, gdyż Grupa odnotowała w tym okresie stratę w wysokości 4,5 mln zł. Wskazać jednak należy, że w drugim kwartale 2014 roku wynik na działalności był dodatni (+0,5 mln zł) na co niewątpliwy wpływ miały wypadające w tym okresie Święta Wielkanocne, które istotnie podwyższają poziomy przychodów szczególnie w podmiotach działających w sektorze handlu detalicznego - poinformowano w komunikacie.

- Spółka dominująca Alma Market S.A. odnotowała w pierwszym półroczu 2014 roku wzrost sprzedaży towarów i materiałów na poziomie 5,7 proc., za co odpowiadał głownie przyrost sprzedaży w obiektach otwartych po 2010 roku. Istotny wkład w zrealizowany wolumen sprzedaży miały przychody osiągnięte przez Delikatesy Internetowe Alma24 działające na rosnącym rynku e-grocery, a także produkty importowane oraz produkty marek własnych, które cieszą się dużym zainteresowaniem wśród klientów Delikatesów Alma - komentuje zarząd.

Strategia rozwoju spółki dominującej Almy bazuje na poszerzaniu liczby obiektów handlowych oraz zasięgu terytorialnego sieci Delikatesów Alma poprzez otwieranie kilku nowych placówek rocznie. Plany inwestycyjne przyjęte na 2014 rok zakładały uruchomienie w IV kwartale 2014 roku działalności w dwóch nowych lokalach handlowych w Warszawie, ale zostały one przesunięte na rok 2015 ze względu na przesunięcie terminów otwarcia nowych obiektów przez wynajmujących.

W czerwcu Alma Market zakończyła negocjacje prowadzone ze spółką Centrum Hevelius, w efekcie czego została zawarta umowa najmu lokalu w Centrum"Galeria Metropolia" zlokalizowanym w Gdańsku przy ulicy Jana Kilińskiego z przeznaczeniem na obiekt handlowy Delikatesy Alma.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA