PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Amazon może wejść na polski rynek w przyszłym roku

  • dlahandlu.pl
  • 10 kwi 2015 13:44

Rok 2015 może być ostatnim, w którym polskie sklepy internetowe nie muszą rywalizować z amerykańskim gigantem z branży e-commerce Amazon.com. Jak przewiduje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl w rozmowie z serwisami portalspozywczy.pl i dlahandlu.pl, Amazon prawdopodobnie wejdzie na polski rynek w 2016 r.

REKLAMA

- Będzie to przede wszystkim potężna zmiana jakościowa w usługach, która wpłynie na rozszerzenie oferty skierowanej do konsumentów. W przypadku konkurencji oznacza to wyższą poprzeczkę w zakresie jakości usług, a także spadek cen dostaw. Z pewnością wpłynie to na sytuację wszystkich operatorów działających na rynku - zaznacza Rafał Brzoska.

Prezes Grupy Integer.pl nie spodziewa się, aby po uruchomieniu sklepu Amazona w Polsce doszło do fali bankructw sklepów internetowych, ale przewiduje, że ostrzejsza konkurencja może doprowadzić część sklepów do problemów finansowych i przyspieszy konsolidację rynku e-commerce w naszym kraju.

Jednym z segmentów biznesu Amazona jest koncept AmazonFresh - sprzedaż produktów spożywczych online. W ramach tego konceptu firma dostarcza swoim klientom świeże produkty, takie jak jajka, truskawki i różne gatunki mięs, wykorzystując do tego swoją sieć ciężarówek i samochodów dostawczych.

Od ok. siedmiu lat AmazonFresh rozwijany jest w niektórych amerykańskich miastach, a od 2014 r. trwają spekulacje na temat uruchomienia projektu w Niemczech i Austrii (na jego wejście do Polski zapewne musielibyśmy poczekać znacznie dłużej). Bill Bishop, znany analityk rynku handlu detalicznego spodziewa się, że AmazonFresh docelowo może działać nawet na 40 rynkach.

- Potencjał rynku handlu żywnością przez internet potwierdza ekspansja w segmencie e-grocery największego koncernu handlowego, czyli firmy Amazon. Firma nie ujawnia wielu danych dotyczących swojego biznesu spożywczego, ale projekt AmazonFresh jest rozwijany w kolejnych miastach USA. Wszystko to sygnalizuje, że można mówić o sukcesie - komentuje Rafał Brzoska.

Przypomnijmy, Amazon w 2014 r. otworzył w okolicy Wrocławia i pod Poznaniem trzy olbrzymie centra logistyczne. Przy ich pomocy firma obsługuje znaczną część dostaw w Europie Zachodniej. Obecność centrów logistycznych Amazona w Polsce pozwala przewidywać, że uruchomienie e-sklepu amerykańskiego giganta w naszym kraju jest już tylko kwestią czasu.
 

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA