PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Ambitne plany Emperii. W przyszłym roku otworzy ok. 150 sklepów

  • Autor: PAP
  • 27 sie 2014 08:04

Emperia może w tym roku otworzyć ok. 50 sklepów we wszystkich formatach, czyli supermarketów i marketów własnych oraz franczyzowych. W przyszłym roku spółka chce uruchomić ok. 150 sklepów - poinformował na konferencji Dariusz Kalinowski, prezes Emperii.

REKLAMA

"Do tej pory otworzyliśmy jeden supermarket franczyzowy. Kolejny zostanie uruchomiony jeszcze w sierpniu. Kilkanaście kolejnych umów jest finalizowanych. Ponadto, za miesiąc wchodzimy z ofertą franczyzy dla marketów. Spodziewamy się, że łącznie w tych dwóch formatach franczyzowych otworzymy w tym roku ok. 20 sklepów, tak jak planowaliśmy" - powiedział Kalinowski.

"Jeśli chodzi o placówki własne, to po dwóch kwartałach mieliśmy dwa otwarcia. Kilkanaście nowych sklepów otworzymy na przełomie III i IV kwartału, z czego większość w IV kwartale. Szacujemy, że w całym roku możemy uruchomić, łącznie z franczyzą, ok. 50 sklepów" - dodał.

W przyszłym roku Emperia może otworzyć ok. 150 nowych sklepów we wszystkich formatach.

"Liczymy, że otworzymy wówczas ok. 30 supermarketów własnych. Ta liczba nie wynika z naszych możliwości, ale z ograniczonej podaży. W przypadku formatu marketowego podaż jest nieporównywalnie większa. Mówimy tu o ok. 50 sklepach w 2015 r. We franczyzie zakładamy uruchomienie ok. 20 supermarketów i co najmniej 50 marketów" - powiedział prezes.

Na koniec II kwartału Emperia posiadała 241 sklepów, w tym 217 supermarketów własnych, 23 markety własne oraz jeden supermarket franczyzowy.

Sprzedaż LFL Stokrotki spadła w I połowie roku o 2,7 proc., z czego o 5,2 proc. zmalała w I kwartale, a o 0,2 proc. w II kwartale.

"Rynek był bardzo trudny dla detalistów. Agresywna walka sieci doprowadziła do wzrostu udziału sprzedaży promocyjnej. Nasze promocje przegrały z promocjami konkurentów, stąd marża handlowa była wyższa, ale sprzedaż LFL niższa niż przewidywaliśmy. Chcę jednak przypomnieć, że swoje działania koncentrujemy na sprzedaży regularnej i to na niej chcemy budować swoją przewagę" - skomentował Kalinowski.

W rozmowie z PAP prezes poinformował, że celem Emperii jest dodatnia dynamika sprzedaży w sklepach porównywalnych.

"Jeśli chodzi o cały rynek, biorąc pod uwagę wszystkie sieci, to dynamika sprzedaży LFL powinna być w okolicy zera lub na minusie. My wierzymy, że będziemy powyżej rynku. Celem jest pozytywna sprzedaż LFL" - powiedział.

"III kwartał jest jak na razie nierówny jeśli chodzi o rynek. Jeden miesiąc był lepszy, a drugi gorszy. Zobaczymy co przyniesie wrzesień" - dodał.

W I połowie 2014 r. segment detaliczny grupy Emperia wypracował 959 mln zł przychodów ze sprzedaży, 20 mln zł EBITDA oraz 0,2 mln zł zysku netto

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA