PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Ambitne plany Emperii. W przyszłym roku otworzy ok. 150 sklepów

  • Autor: PAP
  • 27 sie 2014 08:04

Emperia może w tym roku otworzyć ok. 50 sklepów we wszystkich formatach, czyli supermarketów i marketów własnych oraz franczyzowych. W przyszłym roku spółka chce uruchomić ok. 150 sklepów - poinformował na konferencji Dariusz Kalinowski, prezes Emperii.

REKLAMA

"Do tej pory otworzyliśmy jeden supermarket franczyzowy. Kolejny zostanie uruchomiony jeszcze w sierpniu. Kilkanaście kolejnych umów jest finalizowanych. Ponadto, za miesiąc wchodzimy z ofertą franczyzy dla marketów. Spodziewamy się, że łącznie w tych dwóch formatach franczyzowych otworzymy w tym roku ok. 20 sklepów, tak jak planowaliśmy" - powiedział Kalinowski.

"Jeśli chodzi o placówki własne, to po dwóch kwartałach mieliśmy dwa otwarcia. Kilkanaście nowych sklepów otworzymy na przełomie III i IV kwartału, z czego większość w IV kwartale. Szacujemy, że w całym roku możemy uruchomić, łącznie z franczyzą, ok. 50 sklepów" - dodał.

W przyszłym roku Emperia może otworzyć ok. 150 nowych sklepów we wszystkich formatach.

"Liczymy, że otworzymy wówczas ok. 30 supermarketów własnych. Ta liczba nie wynika z naszych możliwości, ale z ograniczonej podaży. W przypadku formatu marketowego podaż jest nieporównywalnie większa. Mówimy tu o ok. 50 sklepach w 2015 r. We franczyzie zakładamy uruchomienie ok. 20 supermarketów i co najmniej 50 marketów" - powiedział prezes.

Na koniec II kwartału Emperia posiadała 241 sklepów, w tym 217 supermarketów własnych, 23 markety własne oraz jeden supermarket franczyzowy.

Sprzedaż LFL Stokrotki spadła w I połowie roku o 2,7 proc., z czego o 5,2 proc. zmalała w I kwartale, a o 0,2 proc. w II kwartale.

"Rynek był bardzo trudny dla detalistów. Agresywna walka sieci doprowadziła do wzrostu udziału sprzedaży promocyjnej. Nasze promocje przegrały z promocjami konkurentów, stąd marża handlowa była wyższa, ale sprzedaż LFL niższa niż przewidywaliśmy. Chcę jednak przypomnieć, że swoje działania koncentrujemy na sprzedaży regularnej i to na niej chcemy budować swoją przewagę" - skomentował Kalinowski.

W rozmowie z PAP prezes poinformował, że celem Emperii jest dodatnia dynamika sprzedaży w sklepach porównywalnych.

"Jeśli chodzi o cały rynek, biorąc pod uwagę wszystkie sieci, to dynamika sprzedaży LFL powinna być w okolicy zera lub na minusie. My wierzymy, że będziemy powyżej rynku. Celem jest pozytywna sprzedaż LFL" - powiedział.

"III kwartał jest jak na razie nierówny jeśli chodzi o rynek. Jeden miesiąc był lepszy, a drugi gorszy. Zobaczymy co przyniesie wrzesień" - dodał.

W I połowie 2014 r. segment detaliczny grupy Emperia wypracował 959 mln zł przychodów ze sprzedaży, 20 mln zł EBITDA oraz 0,2 mln zł zysku netto

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA