PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Ambitne plany Muszkieterów

  • www.portalspozywczy.pl
  • 30 gru 2014 09:07

Ambitne plany Muszkieterów

Tylko w 2015 roku Grupa Muszkieterów chce uruchomić ok. 50 sklepów, z czego 30 z logo Intermarche i 20 Bricomarche. Do roku 2020 firma zamierza zainwestować 6 mld zł, co przełoży się na 500 nowych placówek. O strategii rozwoju sieci opowiada Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów.

REKLAMA

Jaką pozycję Grupa Muszkieterów chce zająć na polskim rynku w perspektywie roku 2020?
Cel, który ustaliliśmy to być na czwartej pozycji w głównej klasyfikacji firm handlowych w Polsce. Niezwykle ważne dla nas będzie więc zdobycie kolejnych udziałów w rynku. W roku 2020 w formacie supermarketów chcemy osiągnąć 25-28 proc. udziałów w rynku. Jeżeli chodzi o Intermarche mamy obecnie 1,7 proc. udział, chcemy go zwiększyć do 6-7 proc. W przypadku Bricomarche chcemy osiągnąć 17-20 proc. udziałów w rynku.

Co z przejęciami?
Zdajemy sobie sprawę, że musimy rozwijać się nie tylko organicznie, ale także poprzez przejęcia. Sytuacja temu sprzyja. Rynek jest coraz bardziej brutalny. Mamy deflację. Deflacja sprawi, że najsłabsze firmy mogą wypaść z rynku. To oznacza, że pojawią się nowe możliwości akwizycyjne. Obecnie negocjujemy z dwiema regionalnymi grupami. Nie mogę podać ich nazw. Tak jak wspomniałem, zwiększenie udziałów rynkowych nie możemy ich wiązać jedynie z rozwojem organicznym. Musimy postępować tak, jak uczyniliśmy w przypadku Nomi i bacznie obserwować rynek. Być może pojawią się takie sytuacje, w których będziemy mogli bardzo szybko poprawić naszą sytuację na rynku. Polska dla Grupy Muszkieterów jest platformą rozwoju międzynarodowego. Chcemy zrobić wszystko, żeby nam się to udało. Mamy środki na rozwój przekazane przez naszą centralę.

Plany grupy są ambitne. Do 2020 r. Muszkieterowie chcą uruchomić w Polsce 500 nowych sklepów Bricomarche i Intermarche. W ciągu najbliższych pięciu lat grupa zamierza zainwestować w rozwój obu sieci blisko 6 mld zł, aby w 2020 r. osiągnąć obroty na poziomie 16 mld zł? Uda się?
Nasze cele są ambitne. Jednak nie mamy wyboru, musimy być ambitni. Inaczej musielibyśmy podjąć decyzję, że będziemy grupą wyłącznie regionalną. By istnieć a jednocześnie zapewnić sobie trwałość i rozwój na rynku polskim, musimy znaleźć środki i przypomnieć o wymiarze międzynarodowym grupy.

Na koniec 2014 r. prognozujecie 5,4 mld zł obrotów. W kolejnych latach planujecie dalszy dynamiczny wzrost. To możliwe na tak trudnym rynku? W jaki sposób chcecie to osiągnąć?
Mechanizm jest złożony. Po pierwsze, potrzebny jest skuteczny koncept handlowy. Musimy pokazać, że posiadamy taki koncept. Potem pozostanie już tylko prosta rzecz - znalezienie franczyzobiorców, którzy przystąpią do naszej grupy. Do 2020 r. musimy przeprowadzić rekrutację 400 nowych franczyzobiorców.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA