PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Amerykańskie sieci decydują się na kontrowersyjne kroki by przyciągnąć klientów

  • Autor: ekonomia.rp.pl
  • 18 lis 2013 07:26

Obroty amerykańskiego handlu w okresie świątecznego szczytu mają wzrosnąć o 3,9 proc. - twierdzi Krajowa Federacja Sprzedawców Detalicznych (NRF). Jednak nie wszystkie wielkie sieci handlowe w USA mają powody do optymizmu - informuje serwis ekonomia.rp.pl.

REKLAMA

Prognozy NRF nie należą do najgorszych. W 2012 roku odnotowano wzrost obrotów o 3,5 proc w stosunku do roku poprzedniego. Z kolei w 2011 r. sprzedaż świąteczna wzrosła o 5,6 proc. Tegoroczne szacunki w granicach 3,9 proc. czyli obroty na poziomie 602,1 miliarda dolarów mieszczą się więc w podobnym przedziale.

Są jednak powody do niepokoju. Największa sieć handlowa w USA Walmart opublikowała rozczarowującą prognozę na okres świąteczny (listopad grudzień). Handlowcy twierdzą, że wolny przyrost miejsc pracy, kryzys budżetowy oraz wyższe podatki zmuszają wielu Amerykanów do ostrożności.

Aby przyciągnąć więcej kupujących wielkie sieci handlowe łamią kolejne tabu - zamiast w "czarny piątek" 29 listopada zamierzają oferować nadzwyczajne obniżki i rabaty dzień wcześniej - w Święto Dziękczynienia. Obchodzony w ostatni czwartek listopada Thanksgiving Day jest tradycyjnym dniem rodzinnych spotkań - pełni w USA podobną rolę społeczną co polska Wigilia. Decyzja o otwarciu sklepów w czwartkowe popołudnie, a nawet w poranek budzi ogromne kontrowersje - czytamy w ekonomia.rp.pl.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA