PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

AmRest chce utrzymać dynamikę wzrostu wyników

  • Autor: PAP
  • 18 maj 2015 12:54

Grupa AmRest, która w pierwszym kwartale zanotowała ponad 30 proc. wzrostu EBITDA, liczy, że w drugim kwartale dynamika wzrostu wyników będzie utrzymana. Podtrzymuje, że celem na ten rok jest dwucyfrowy wzrost EBITDA i wzrost przychodów o 9-11 proc. - poinformował PAP Wojciech Mroczyński, członek zarządu AmRest.

REKLAMA

"Kwiecień był kolejnym mocnym miesiącem. Wygląda więc, że w drugim kwartale będziemy kontynuować dynamikę wzrostu wyników z I kwartału" - powiedział PAP Mroczyński.

W pierwszym kwartale przychody grupy wzrosły o 11,3 proc. rdr do 750,4 mln zł. Skonsolidowana EBITDA wzrosła o 31,5 proc. rdr do 95,7 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 12,8 proc. EBITDA skorygowana o jednorazowe koszty nowych otwarć wyniosła 99,2 mln zł (wzrost o 28,3 proc. rdr).

Zysk netto, przypadający na akcjonariuszy dominujących, wzrósł do 27,1 mln zł z 8,5 mln zł rok wcześniej. Wyniki spółki okazały się znacznie lepsze od oczekiwań rynkowych.

"Dobre wyniki za I kwartał to kontynuacja trendów rozpoczętych kilka kwartałów temu. Okres ten cechuje przejście z etapu budowania platformy wzrostu do fazy wykorzystywania efektu skali, co ma swoje odzwierciedlenie w poprawiających się wynikach na wszystkich rynkach i we wszystkich markach. Efektem tego jest dynamicznie rosnąca rentowność całego biznesu oraz kontynuacja wzrostu sprzedaży" - powiedział Mroczyński.

AmRest podtrzymuje założenia strategii "Amrest 2.0", przewidującej m.in. dwucyfrowy wzrost EBITDA.

"Celem na ten rok jest dwucyfrowa dynamika wzrostu EBITDA. Rosja wprowadziła trochę niepokoju, ale wydaje nam się, że ten cel jest osiągalny" - powiedział Mroczyński.

Pytany o oczekiwane tempo wzrostu tegorocznych przychodów, odpowiedział: "W ostatnich kwartałach notowaliśmy 9-11 proc. wzrost przychodów i jest to poziom wzrostu, który będziemy starali się w tym roku utrzymać".

ZASKAKUJĄCO DOBRE WYNIKI W ROSJI, ALE TEMPO EKSPANSJI BĘDZIE OGRANICZONE

Spółka liczy na utrzymanie dobrych wyników w Rosji, pomimo niekorzystnej sytuacji makro i słabego rubla.

W I kwartale sprzedaż na rynku rosyjskim wzrosła w walucie lokalnej o 35,5 proc., a w przeliczeniu na PLN spadła o 7,7 proc.

W ubiegłym roku spółka otworzyła w Rosji rekordową liczbę restauracji (25).

"Gdyby nie zawirowania walutowe i makroekonomiczne, widzielibyśmy dużo wyższe marże dzięki efektowi skali i mniejszym kosztom tegorocznych otwarć" - powiedział Mroczyński.

Wyjaśnił, że dzięki kontraktom długoterminowym oraz strukturze dostaw opartej na lokalnych przedsiębiorstwach (AmRest w około 95 proc. dostaw żywności zaopatruje się lokalnie - przyp. PAP), ekspozycja na wahania cen żywności jest niższa niż u konkurencji.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.