PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Amrest oczekuje pozytywnych wyników za 2014 rok

  • www.portalspozywczy.pl
  • 26 maj 2014 08:36

Obserwując kontynuację pozytywnych trendów wzrostowych zapoczątkowanych w drugiej połowie 2013 roku, AmRest optymistycznie zapatruje się na cały bieżący rok. Zarówno rosnąca sprzedaż w istniejących restauracjach, jak i dynamiczny przyrost liczby lokali pozytywnie wpłyną na wyniki w 2014 roku - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Wojciech Mroczyński, członek zarządu grupy AmRest.

REKLAMA

Jak podkreśla Mroczyński, rok 2013 był rokiem pełnym wyzwań, przede wszystkim z powodu osłabienia gospodarczego, silnej konkurencji ze strony innych sieci restauracyjnych, niekorzystnych zmian w przepisach dotyczących podatku VAT, a także wysokiej wrażliwości cenowej konsumentów.

- Czynniki te sprawiały, że osiągnięcie sukcesu na rynku gastronomicznym wymagało od spółki więcej wysiłku, niż dotychczas. Tym bardziej cieszymy się, że patrząc na rok 2013 możemy zaliczyć go do udanych. Aktywne wyjście naprzeciw potrzebom naszych klientów, innowacyjność wprowadzanych produktów oraz rozwijanie oferty „value" pozwoliło nam odnotować większy ruch w restauracjach. W KFC- największej z naszych marek zaobserwowaliśmy znaczną poprawę trendów sprzedażowych. Również w restauracjach Burger King - oferta "value" oraz produkty premium (m.in. Angus Cross XT) pomogły osiągnąć bardzo dynamiczny trend wzrostowy. Kawiarnie Starbucks kontynuowały poprawę swoich wyników mimo niekorzystnych zmian w zakresie podatku VAT. Dodatkowo od kilku lat odnotowujemy wyraźne, stabilne wzrosty sprzedaży w restauracjach marki Pizza Hut, która jest już nie tylko pizzerią, ale restauracją oferującą szeroki wachlarz dań, począwszy od przystawek, poprzez pizzę, dania makaronowe i sałatki, skończywszy na deserach - komentuje Wojciech Mroczyński.

Jak podkreśla, firma AmRest będzie konsekwentnie kontynuowała działania mające na celu zwiększenie atrakcyjności swojej oferty.

Niedawno firma przekazała akcjonariuszom wyniki finansowe za I kwartał 2014. - 11- proc. przyrost sprzedaży oraz 40-proc. poprawa zysku EBITDA do 72,8 mln zł sprawiły, że był to jednej z najlepszych pierwszych kwartałów w historii firmy. Spodziewamy się kontynuacji tych trendów i bardzo optymistycznie spoglądamy na cały 2014 rok - dodaje członek zarządu AmRest.

AmRest prowadzi w Polsce ponad 305 restauracji marek KFC, Pizza Hut, Starbucks i Burger King.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA