PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

AmRest otworzy w 2013 roku ponad 100 restauracji

  • Autor: PAP
  • 07 sty 2013 12:13

AmRest otworzy w 2013 roku ponad 100 restauracji

Grupa AmRest planuje otworzyć w tym roku ponad 100 restauracji, a nakłady inwestycyjne na nowe otwarcia i renowacje wyniosą ponad 400 mln zł - poinformował w rozmowie z PAP Wojciech Mroczyński, członek zarządu grupy AmRest.

REKLAMA

- Mamy ambitne plany otwarcia ponad 100 restauracji w tym roku. To oznacza ponad 400 mln zł nakładów inwestycyjnych na nowe restauracje i renowacje - powiedział PAP Mroczyński.

Wcześniej spółka informowała, że liczba nowych otwarć może wynieść w tym roku ponad 80. Plan na 2012 zakładał otwarcie ok. 75 restauracji.

Pod koniec grudnia AmRest sfinalizował zakup 51 proc. udziałów w Blue Horizon Hospitality Group PTE, właścicielu chińskich marek restauracyjnych segmentu "casual-dining" Blue Frog i KABB, za ok. 20 mln USD.

- W październiku otworzyliśmy swoją pierwszą w Chinach restaurację la Tagliatella, przygotowujemy się do otwarcia drugiej. Nie był to więc idealny moment na akwizycję w Chinach, bo najpierw chcieliśmy się przekonać o potencjale rozwoju tych otwarć. Doszliśmy jednak do wniosku, że inwestycja w Blue Horizon jest dla nas atrakcyjna, niezależnie od sukcesu la Tagliatella - powiedział Mroczyński.

- Po pierwsze, spółka ma dwa ciekawe koncepty: wzorowany na amerykańskich restauracjach casual dining Blue Frogg z barem, grillem, sałatkami, będący jednocześnie dostosowany do lokalnych gustów oraz KABB, restauracja/bar bardzo wysokiej klasy - powiedział.

- Po drugie, w Chinach segment casual dining nie jest rozwinięty, nie ma wielkich graczy na rynku. Do tego dochodzi niezwykła siła miejscowych deweloperów. Jeśli się nie ma reputacji, silnej marki, to ciężko zdobywać nowe lokalizacje. A w tym przypadku deweloperzy sami przychodzą do spółki, oferując lokalizacje. Nawet Disney, który buduje park rozrywki w Szanghaju zwrócił się z propozycją, by otworzyć tam lokal Blue Frogg. Inną z potencjalnych barier dla rozwoju w Chinach jest znajomość realiów, a teraz mamy dostęp do bardzo doświadczonej, lokalnej kadry zarządzającej. Co więcej, nasze zaangażowanie kapitałowe jest stosunkowo niewielkie. Wchodzimy jako większościowy udziałowiec, a ryzykiem dzielimy się z osobą, która zarządza biznesem od wielu lat i pozostanie u steru - dodał.

Blue Horizon zarządza 11 restauracjami w Szanghaju, Pekinie i Nanjing - 10 Blue Frog i 1 KABB. Oczekiwane znormalizowane przychody i zysk EBITDA Blue Horizon w 2012 roku wyniosą odpowiednio 33,4 mln USD i 4,6 mln USD.

- Mamy ambitny plan otwarcia w Chinach siedmiu lokalizacji w tym roku, możemy oferować deweloperom pakiet trzech marek: la Tagliatella, Blue Frogg i KABB - powiedział Wojciech Mroczyński.

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA