PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

AmRest popracuje nad konceptem La Tagliatella

  • Autor: PAP
  • 28 paź 2014 08:26

Grupa AmRest chce w przyszłym roku wyraźnie obniżyć straty La Tagliatella na nowych rynkach. Podtrzymuje, że w tym roku straty w tej dywizji mogą wynieść 40-45 mln zł - poinformował w rozmowie z PAP Wojciech Mroczyński, członek zarządu grupy AmRest.

REKLAMA

"Jeszcze nie tak dawno temu chcieliśmy powtórzyć sukces marki La Tagliatella poza Hiszpanią, otwierając kolejne restauracje w pięciu nowych krajach. Nasze dotychczasowe doświadczenia pokazują, że na dobrej drodze do osiągnięcia skali i zyskowności jest Francja. Już teraz rynek ten znajduje się na progu rentowności i wszystko wskazuje na to, że pozytywne trendy się utrzymają, a nasze francuskie restauracje docelowo osiągną zyskowność na poziomie tych w Hiszpanii" - powiedział PAP Mroczyński.

"W pozostałych krajach dywizji Nowe Rynki rozczarowała nas skala kosztów testu marki La Tagliatella. Aby temu przeciwdziałać podjęliśmy kroki, by ograniczyć straty do minimum, a docelowo do zera. Nie jesteśmy w stanie osiągnąć tego jeszcze w tym roku, ale istnieje duża szansa, że w przyszłym roku straty La Tagliatella na Nowych Rynkach będą wyraźnie niższe niż obecnie. Na 2014 rok nasze szacunki 40-45 mln strat pozostają aktualne i obejmują dokonane w tym roku odpisy aktualizujące wartość aktywów restauracyjnych" - dodał.

Poinformował, że na obecnym etapie grupa nie planuje rozwijać marki La Tagliatella w żadnym z krajów poza Hiszpanią i Francją.
"Na pozostałych rynkach - USA, Niemczech i Chinach prowadzimy obecnie po kilka restauracji i skala ta powinna być wystarczająca do określenia priorytetów w rozwoju oraz zadecydowania, który z tych rynków będziemy rozwijać w przyszłości, a z których się wycofamy. Póki co decyzji w tym zakresie nie podjęliśmy, jednak niezmiernie ważne dla nas jest, aby było to jak najmniej odczuwalne w wynikach całej grupy AmRest" - powiedział Mroczyński.

AmRest podał szacunkowe wyniki sprzedaży za trzeci kwartał. Przychody grupy w tym okresie wzrosły o 9,9 proc. do 765,2 mln zł (wzrost o 13,9 proc. w walutach lokalnych).

Sprzedaż na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej wyniosła 448,2 mln zł (wzrost o 8 proc. i 10,5 proc. w walutach lokalnych). Przychody dywizji rosyjskiej wyniosły 108,5 mln zł (wzrost o 10,3 proc. rdr i 24 proc. w walucie lokalnej).

Sprzedaż na rynku hiszpańskim osiągnęła poziom 159,6 mln zł i wzrosła o 8,3 proc., a w walucie lokalnej o 10,1 proc. Przychody dywizji Nowe Rynki wyniosły 49 mln zł i były o 37,6 proc. wyższe rdr (40,7 proc. w walutach lokalnych).

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA