PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

AmRest przeznaczy na rozwój sieci ok. 350 mln zł. W planach akwizycje i nowe rynki

  • Autor: PAP
  • 22 mar 2012 08:51

AmRest przeznaczy na rozwój sieci ok. 350 mln zł. W planach akwizycje i nowe rynki

Spółka AmRest zamierza przeznaczyć na inwestycje w 2012 r. ok. 350 mln zł. - Myślę, że w tym roku otworzymy 80-90 restauracji własnych i franczyzowych, podobnie jak w 2011 roku, w tym nowe restauracje La Tagliatella - powiedział Wojciech Mroczyński, członek zarządu AmRestu.

REKLAMA

Na koniec 2011 roku AmRest prowadził 680 restauracji wobec 463 na koniec 2010 roku. W ubiegłym roku spółka przejęła 128 restauracji, otworzyła 97, a zamknęła 8.

Wojciech Mroczyński poinformował, że AmRest nie wyklucza dalszych akwizycji.

- Patrzymy na różne możliwości akwizycji, dla nas ważne, by decyzje alokacji kapitału były podejmowane świadomie, by te inwestycje podciągnęły nas nie tylko na poziomie przychodów, ale że będzie z nich wynikać wzrost rentowności. Poszukujemy spółek, które pasują do naszego portfela, prowadzą marki, które mamy, np. KFC, czy Starbucks. W portfelu jest też miejsce na inne marki, zarówno w segmencie QSR jak i casual dining, czy fast casual - powiedział członek zarządu spółki.

- Cały czas się przyglądamy ewentualnym podmiotom do przejęcia, ale oczywiście nasze możliwości finansowe też są ograniczone. Co prawda mamy jakiś bufor, dziś poziom zadłużenia netto do EBITDA to 2,7, możemy je zwiększyć do 3,5x EBITDA, ale raczej nie planujemy poruszać się na granicy tego pułapu - dodał.

Poinformował te, że póki co spółka nie planuje emisji akcji, będzie finansować rozwój z własnych środków i kredytów.

Dodał, że celem na ten rok jest raczej integracja biznesów, poprawa rentowności i przygotowanie La Tagliatelli do szybszego wzrostu w 2013 roku.

- Wym roku spółka planuje otworzyć pierwsze lokale pod tą marką La Tagliatelli w Niemczech, Chinach i Stanach Zjednoczonych. W przyszłym roku rozwój ma przyśpieszyć - powiedział w rozmowie z PAP Wojciech Mroczyński.

Poinformował, że na początek spółka planuje otwierać własne lokale.

- Chcemy udowodnić na tych rynkach, że to bardzo dobry koncept. Będziemy polegać na imporcie produktów z Hiszpanii, bo zanim zbudujemy kuchnię centralną w każdym z tych krajów, to musimy mieć masę krytyczną ok. 20 restauracji - powiedział Mroczyński.

Ten rok ma być testowy, przyśpieszenie rozwoju jest możliwe w 2013 roku.

Na dalszym etapie AmRest będzie chciał rozwijać sieć La Tagliatella także poprzez franczyzę.

Kolejnym nowym rynkiem będą prawdopodobnie Indie.

Powtórzył, że jest za wcześnie, by rozwijać La Tagliatella w Polsce. Zauważył, że średni rachunek w tej sieci wynosi ok. 18 euro.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA