PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

AmRest rośnie, ale nie w Polsce

  • Autor: PAP
  • 14 sie 2014 08:27

AmRest rośnie, ale nie w Polsce

Grupa AmRest, która po pierwszym półroczu ma prawie 13 mln zł zysku netto, przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej, i 1,39 mld zł przychodów, liczy na wysoki jednocyfrowy wzrost sprzedaży w drugiej połowie roku i dwucyfrowy wzrost rentowności - podała spółka w komunikacie prasowym.

REKLAMA

"Zarząd AmRest optymistycznie spogląda na drugą połowę 2014 roku. Historycznie druga połowa roku bywała dla nas wyraźnie lepsza od pierwszej, stąd też jeśli sytuacja makroekonomiczna dramatycznie się nie zmieni, spodziewamy się dalszego wzrostu sprzedaży w wysokim jednocyfrowym tempie oraz dwucyfrowej dynamiki wzrostu rentowności" - napisano.

AmRest obserwuje wzrost sprzedaży porównywalnej na większości rynków z wyjątkiem Polski, gdzie dynamika ta zmalała w porównaniu z pierwszą połową 2013 roku.

"Sytuacja ta zdaje się być w korelacji do informacji o spadkach liczby odwiedzin komunikowanymi przez niektóre centra handlowe. Mamy nadzieję, że zjawisko to jest tymczasowe, a wraz z zakończeniem wakacji na rynek Polski powrócą trendy wzrostowe w sprzedaży porównywalnej. Zarząd AmRest jest przekonany, że pozytywne trendy w marżowości się utrzymają, wsparte redukcją kosztów budowy restauracji oraz szeregiem działań poprawiających naszą efektywność na większości poziomów rachunku zysku i strat. Dodatkowo zainagurowana współpraca z nowym dystrybutorem w Polsce przynosi obiecujące wyniki" - podała spółka.

AmRest podał, że wyniki biznesu w Rosji zdają się opierać politycznemu zamieszaniu w regionie.

"Mając na uwadze rosnącą niepewność ostrożnie podchodzimy do inwestowania w ten segment i planujemy ograniczyć wydatki kapitałowe w przyszłym roku, aby dywizja ta stała się samowystarczalna nie tylko w zakresie nabywanych surowców (co już ma miejsce), ale także zapotrzebowania na kapitał" - napisano.

Spółka chce z kolei zwiększyć inwestycje w dywizji hiszpańskiej, dla której to najlepszy rok od początków recesji w 2007 roku.

"Biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności, spodziewamy się dalszego wzrostu przychodów, a także szybszego tempa poprawy zyskowności w drugiej części 2014 roku" - podsumował AmRest w komunikacie.

Spółka poinformowała również, że widzi pierwsze efekty ograniczania kosztów w marce La Tagliatella poza granicami Hiszpanii.

"Z drugiej strony, kierując się zasadą ostrożności, postanowiliśmy zamknąć 3 niedochodowe restauracje, co skutkowało dodatkowymi kosztami likwidacji aktywów w wysokości 8 mln zł. Z tego powodu komunikowana wcześniej redukcja strat na nowych rynkach musi ulec rewizji. Obecne szacunki mówią o stracie rocznej na poziomie 40-45 mln zł" - napisano.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.