PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

AmRest rośnie, ale nie w Polsce

  • Autor: PAP
  • 14 sie 2014 08:27

AmRest rośnie, ale nie w Polsce

Grupa AmRest, która po pierwszym półroczu ma prawie 13 mln zł zysku netto, przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej, i 1,39 mld zł przychodów, liczy na wysoki jednocyfrowy wzrost sprzedaży w drugiej połowie roku i dwucyfrowy wzrost rentowności - podała spółka w komunikacie prasowym.

REKLAMA

"Zarząd AmRest optymistycznie spogląda na drugą połowę 2014 roku. Historycznie druga połowa roku bywała dla nas wyraźnie lepsza od pierwszej, stąd też jeśli sytuacja makroekonomiczna dramatycznie się nie zmieni, spodziewamy się dalszego wzrostu sprzedaży w wysokim jednocyfrowym tempie oraz dwucyfrowej dynamiki wzrostu rentowności" - napisano.

AmRest obserwuje wzrost sprzedaży porównywalnej na większości rynków z wyjątkiem Polski, gdzie dynamika ta zmalała w porównaniu z pierwszą połową 2013 roku.

"Sytuacja ta zdaje się być w korelacji do informacji o spadkach liczby odwiedzin komunikowanymi przez niektóre centra handlowe. Mamy nadzieję, że zjawisko to jest tymczasowe, a wraz z zakończeniem wakacji na rynek Polski powrócą trendy wzrostowe w sprzedaży porównywalnej. Zarząd AmRest jest przekonany, że pozytywne trendy w marżowości się utrzymają, wsparte redukcją kosztów budowy restauracji oraz szeregiem działań poprawiających naszą efektywność na większości poziomów rachunku zysku i strat. Dodatkowo zainagurowana współpraca z nowym dystrybutorem w Polsce przynosi obiecujące wyniki" - podała spółka.

AmRest podał, że wyniki biznesu w Rosji zdają się opierać politycznemu zamieszaniu w regionie.

"Mając na uwadze rosnącą niepewność ostrożnie podchodzimy do inwestowania w ten segment i planujemy ograniczyć wydatki kapitałowe w przyszłym roku, aby dywizja ta stała się samowystarczalna nie tylko w zakresie nabywanych surowców (co już ma miejsce), ale także zapotrzebowania na kapitał" - napisano.

Spółka chce z kolei zwiększyć inwestycje w dywizji hiszpańskiej, dla której to najlepszy rok od początków recesji w 2007 roku.

"Biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności, spodziewamy się dalszego wzrostu przychodów, a także szybszego tempa poprawy zyskowności w drugiej części 2014 roku" - podsumował AmRest w komunikacie.

Spółka poinformowała również, że widzi pierwsze efekty ograniczania kosztów w marce La Tagliatella poza granicami Hiszpanii.

"Z drugiej strony, kierując się zasadą ostrożności, postanowiliśmy zamknąć 3 niedochodowe restauracje, co skutkowało dodatkowymi kosztami likwidacji aktywów w wysokości 8 mln zł. Z tego powodu komunikowana wcześniej redukcja strat na nowych rynkach musi ulec rewizji. Obecne szacunki mówią o stracie rocznej na poziomie 40-45 mln zł" - napisano.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA