PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

AmRest zwiększy obecność w centrach handlowych

  • www.portalspozywczy.pl
  • 21 maj 2014 12:02

AmRest zwiększy obecność w centrach handlowych

AmRest prowadzi w Polsce ponad 300 lokali KFC, Pizza Hut, Starbucks oraz Burger King i postrzega Polskę jako jedną z kluczowych lokalizacji dla swojego rozwoju. - Potencjał rynku umożliwia podwojenie liczby restauracji zarówno w Polsce, jak i całej Europie Środkowo-Wschodniej - mówi Wojciech Mroczyński, członek zarządu grupy AmRest.

REKLAMA

Niedawno firma przekazała akcjonariuszom wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2014 roku. - 11-proc. przyrost sprzedaży oraz 40-proc. poprawa zysku EBITDA do 72,8 mln zł sprawiły, że był to jeden z najlepszych pierwszych kwartałów w historii firmy. Spodziewamy się kontynuacji tych trendów i bardzo optymistycznie spoglądamy na cały 2014 rok - dodaje Mroczyński.

Jak podkreśla, dobre wyniki finansowe wypracowane przez spółkę w I kwartale wynikają w dużej mierze z pozytywnych trendów sprzedażowych zaobserwowanych na polskim rynku.

AmRest planuje kontynuować rozwój i w 2014 roku zamierza otworzyć łącznie około 90 nowych restauracji. - Będziemy skupiali się na restauracjach zarówno wolnostojących, jak i mieszczących się w centrach handlowych. Planujemy zwiększać naszą obecność w dużych i średnich miastach oraz lokalizacjach w pobliżu głównych dróg krajowych i autostrad. Wzrośnie udział lokali typu Drive-Thru - wymienia członek zarządu AmRest.

Tłumaczy, że obecna strategia spółki zakłada inwestowanie 80 proc. środków w restauracje przynoszące ponad 20-proc. zwrot na zainwestowanym kapitale. Z tego względu najwięcej nowych restauracji powstanie w Polsce, Rosji oraz Hiszpanii. Na rozwój marek, które jeszcze nie spełniają wspomnianego kryterium rentowności firma przeznaczy około 20 proc. środków.

- W Polsce w 2014 roku powstanie łącznie około 30 nowych restauracji - podkreśla Wojciech Mroczyński.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA