PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Analitycy: podatek od sprzedaży detalicznej uderzy w dostawców i klientów

  • Autor: PAP
  • 27 sty 2016 07:51

Analitycy: podatek od sprzedaży detalicznej uderzy w dostawców i klientów

Nowa propozycja dotycząca podatku od sprzedaży detalicznej jest łagodniejsza od wersji pierwotnej, ale negatywnie zaskoczyła wyższa stawka od handlu w weekendy. Analitycy oceniają, że spółki handlowe, zwłaszcza z branży FMCG, będą przerzucać część obciążeń związanych z podatkiem na klientów i dostawców.

REKLAMA

Ministerstwo Finansów poinformowało, że podatek od sprzedaży detalicznej będzie podatkiem progresywnym ze stawką 0,7 proc. obciążającą przychód nieprzekraczający w danym miesiącu kwoty 300 mln zł oraz stawką 1,3 proc. od nadwyżki przychodu ponad 300 mln zł w tym miesiącu.

Projekt przewiduje też stawkę 1,9 proc. od przychodów ze sprzedaży detalicznej prowadzonej w soboty, niedziele i inne dni ustawowe wolne od pracy. Kwota wolna od opodatkowania to 1,5 mln zł netto miesięcznie.

W komunikacie MF zaznaczono, że podatnikami nowej daniny będą wszystkie sieci handlowe oraz sprzedawcy detaliczni. Nie będą opodatkowane przychody z tytułu sprzedaży leków i wyrobów medycznych refundowanych. Definicją towaru nie zostaną również objęte posiłki przygotowywane przez zbywcę, gaz ziemny, woda, ciepło systemowe oraz energia elektryczna.

Resort finansów wyjaśnił, że nowe regulacje będą dotyczyły również sklepów internetowych i sprzedaży paliw, a w przypadku sieci handlowych podatek od sprzedaży detalicznej będzie płacony przez franczyzodawców.

"Finalna propozycja podatku jest w widoczny sposób łagodniejsza od pierwszego projektu zakładającego 2 proc. podatku dla sklepów o powierzchni ponad 250 mkw." - napisał w komentarzu Konrad Księżopolski, analityk Haitong Bank.

 "Ta propozycja jest bardziej łagodna od pierwotnej, ale trzeba pamiętać, że niedawno premier Beata Szydło sygnalizowała, że będzie chciała chronić mały, polski handel. Finalny kształt projektu ustawy jest więc trochę negatywnym zaskoczeniem. Po niedawnych zapowiedziach rządu miałam wrażenie, że będzie progresja, co z perspektywy spółek odzieżowych i obuwniczych wydawało się korzystne. Tak jest, ale zaskoczeniem jest stawka weekendowa. Podmioty niezależnie od wielkości będą musiały zapłacić wysoką stawkę podatku przynajmniej od części przychodu" - powiedziała Małgorzata Kloka, analityk Pekao Investment Banking.

 "To trochę negatywne zaskoczenie, bo myślałam, że zdecydowana większość podatku dotyczyć będzie międzynarodowych sieci: Biedronki, Grupy Schwarz (właściciela sieci Lidl i Kaufland), Auchan, Carrefour, Tesco, marketów budowlanych i RTV-AGD, a dotknie on też spółek giełdowych" - dodała.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.