PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Analitycy są pewni: CCC jeszcze urośnie

  • dlahandlu.pl
  • 07 wrz 2018 17:52

Analitycy są pewni: CCC jeszcze urośnie Jeden z salonów CCC - w Pasażu Kraków, mat.pras.

Anomalie pogodowe i zdarzenia jednorazowe zaburzyły wyniki CCC za drugi kwartał tego roku. Spółka ma przed sobą bardzo dobre perspektywy rozwoju, zarówno w segmencie sprzedaży stacjonarnej jak i e-commerce, a ostatnie akwizycje grupy obuwniczej były dobrymi posunięciami – ocenia Konrad Księżopolski, analityk Haitong Bank.

REKLAMA

- Wyniki za drugi kwartał 2018 były zaburzone przez dwa zdarzenia. Rozpoznanie zysku na okazyjnym zakupie Vogele (ok 70 mln zł) oraz rezerwy na program menedżerski (ok 10 mln zł). Po oczyszczeniu, EBITDA wyniosłaby ok 208 mln zł wobec moich oczekiwań 198 mln zł, zatem była ona ok. 5 proc. wyższa od moich prognoz, natomiast niższa od oczekiwań rynku na poziomie 236 mln zł – mówi Konrad Księżopolski w rozmowie z dlahandlu.pl. I dodaje, że jego oczekiwania były w dolnym przedziale konsensusu.

- Wydaje mi się, że rynek był zbyt optymistyczny co do marż i kosztów, może po części na bazie dobrych danych wstępnych zaprezentowanych przez LPP. Natomiast należy  pamiętać że walutowa struktura kosztów CCC jest bardziej zdywersyfikowana niż w LPP, dlatego efekt osłabienia USD był mniej zauważalny. Dodatkowo, sprzedaż butów jest bardziej wrażliwa na warunki pogodowe niż sprzedaż odzieży. A w tym roku mamy do czynienia z dość dużą anomalią pogodową, i praktycznie od początku kwietnia mieliśmy do czynienia z latem. Przez co w strukturze sprzedaży było więcej tańszych butów letnich, które w mniejszym stopniu kontrybuowały do marży – ocenia analityk.

Przypomnijmy, CCC w drugim kwartale 2018 r. wypracowała 1,33 mld zł przychodów ze sprzedaży, 242,3 mln zł zysku operacyjnego oraz 209,9 mln zł zysku netto. Dla porównania, w drugim kwartale 2017 r. grupa CCC miała 1,13 mld zł przychodów, 180,1 mln zł zysku operacyjnego oraz 150,7 mln zł zysku netto.  Rozczarowaniem jest sprzedaż porównywalna LFL. Spadła ona w drugim kwartale o 1,4 proc.

Natomiast w całym pierwszym półroczu przychody grupy CCC wyniosły 2,03 mld zł, zysk operacyjny 122,8 mln zł, a zysk netto 65,8 mln zł (w pierwszym kwartale grupa miała 145,7 mln zł straty netto). W całym pierwszym półroczu 2017 r. grupa zanotowała 1,85 mld zł przychodów, 163,9 mln zł zysku operacyjnego oraz 113,1 mln zł zysku netto.

Zdaniem analityka Haitong Banku, spadek sprzedaży LfL to efekt niesprzyjających czynników pogodowych. - Dodatkowo, CCC w zeszłym roku zanotowało bardzo dobrą dynamikę sprzedaży przez co baza porównywalna była większa. No i myślę że wolne niedziele także mogły mieć pewien wpływ na sprzedaż – wymienia Konrad Księżopolski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.