PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Analiza danych niedocenianym narzędziem na poprawę wyników centrum handlowego

  • Autor: Propertynews.pl
  • 30 wrz 2015 08:20

Analiza danych niedocenianym narzędziem na poprawę wyników centrum handlowego Joanna Klusek, Cushman & Wakefield

Umiejętne wykorzystanie danych, takich jak dokładna analiza footfallu może pozwolić na lepsze dopasowanie oferty centrum handlowego do potrzeb klientów. Jak tłumaczy Joanna Klusek z Cushman & Wakefield, zamontowanie nadajników tylko przy wejściu to za mało.

REKLAMA

Podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wzrośnie w 2015 r. o ok. 600 tys. mkw., z czego 40% trafi na rynki w głównych aglomeracjach, a więc tam gdzie już znajdują się najatrakcyjniejsze  galerie handlowe. Wzrost wydatków polskich konsumentów i ich siła nabywcza nie dorównują tempu przyrostu nowoczesnej powierzchni handlowej. Rosnąca konkurencja nie tylko ze strony nowopowstających i planowanych centrów handlowych, ale także zwiększający się udział sprzedaży e-commerce, wiąże się z koniecznością lepszego dopasowania koncepcji obiektu handlowego, tenant mixu i oferowanych usług do potrzeb odwiedzających.

Nie jest to jednak możliwe bez wiedzy o tym kto, kiedy i dlaczego odwiedza dane centrum handlowe, skąd jest gotów do niego przyjeżdżać, jak często, jakie ma nawyki zakupowe oraz jak rozbudzić w nim te pożądane? W przeciwieństwie do tradycyjnych kanałów sprzedaży, sklepy online zgodnie z zasadą „nikt nie jest anonimowy w Internecie” wiedzą na temat odwiedzających strony www niemal wszystko.

- Rosnące znaczenie wielokanałowości sprzedaży – omnichannel – wymusza na właścicielach centrów handlowych, zarządcach, a także detalistach wzięcie przykładu z sieci działających online i zaimplementowanie nowoczesnych narzędzi, pozwalających nie tylko na zebranie istotnych informacji o konsumentach, ale także ich właściwą interpretację, która umożliwi lepsze kształtowanie strategii promocyjnej, dostosowanie komunikacji z potencjalnymi klientami oraz zidentyfikowanie dodatkowych źródeł ich pozyskiwania, mówi Joanna Kłusek dyrektor w Zespole Zarządzania Nieruchomosciami Handlowymi w firmie Cushman & Wakefield.

- Nie jest sztuką zainstalowanie wielu nadajników do mierzenia footfall w galerii handlowej. Sztuką jest umiejętne wyciągnięcie wniosków z zebranych danych i ich wykorzystanie w celu optymalizacji wyników sklepów, przekładającej się na sukces całego centrum handlowego - dodaje Joanna Kłusek.

Tymczasem działania wielu centrów handlowych w tym zakresie ograniczają się jedynie do zamontowania liczników przy głównych wejściach, bez analizy zachowań konsumenckich po ich przekroczeniu. Należy pamiętać, że sama wysoka odwiedzalność nie zagwarantuje wysokich obrotów, podsumowuje Joanna Kłusek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA