PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Anna Staniszewska: czas obalić mity o polskim rynku modowym

  • Autor: Propertynews.pl
  • 01 gru 2015 16:56

Anna Staniszewska: czas obalić mity o polskim rynku modowym Anna Staniszewska, dyrektor Działu Analiz Rynkowych i Doradztwa CEE, BNP Paribas Real Estate Poland

Duże nasycenie i brak możliwości rozwoju to popularna opinia określająca sytuację na polskim rynku modowym. Anna Staniszewska z BNP Paribas Real Estate jest innego zdania.

REKLAMA

- Przeprowadzona analiza udowadnia, że obiegowe opinie dotyczące kondycji i szans rozwoju tego sektora, wskazujące na nasycenie i brak możliwości ekspansji, nie są do końca prawdziwe. Przedstawione fakty jasno wskazują, że Polska ma duży potencjał w zakresie ekspansji nowych marek, jak również rozwoju sieci placówek działających już na rynku najemców – komentuje Anna Staniszewska, dyrektor Działu Analiz Rynkowych i Doradztwa CEE, BNP Paribas Real Estate Poland.

Sektor modowy w Polsce dysponuje ogromnym potencjałem rozwojowym wynikającym przede wszystkim z szybkiego wzrostu liczby konsumentów o średnich i wysokich dochodach, co jest konsekwencją dobrej kondycji gospodarki i silnego rynku pracy w głównych miastach. Siła nabywcza Polaków zwiększyła się od 2005 roku o 20 proc. i wynosi obecnie około 6 170 Euro.

Eksperci BNP Paribas Real Estate Poland w raporcie Nieznane oblicze. Przełamywanie stereotypów o rynku modowym zwracają uwagę, że klienci nad Wisłą z roku na rok oczekują większej różnorodności w ofercie modowej zarówno w centrach handlowych jak i na ulicach handlowych.

Nie jest za wcześnie na marki luksusowe i premium

Od 2010 roku nad Wisłą pojawiło się około 70 marek z sektora premium. Wśród nich m.in. Louis Vuitton, Hugo Boss, Burberry, Ermenegildo Zegna, Chanel czy Hermes. Funkcjonują one zarówno w samodzielnych lokalizacjach jak i butikach multibrandowych.

Potencjał tego segmentu oddaje liczba niespełna 50 tys. Polaków deklarujących posiadanie aktywów płynnych o wartości od 1 do 8 milionów Euro. Co ciekawe, ośmiu na dziesięciu z nich żyje w aglomeracji warszawskiej. Jak podkreślają autorzy raportu, coraz większą rolę w rozwoju segmentu marek premium odgrywa turystyka i turystyka biznesowa. W porównaniu do Węgier albo Czech, gdzie liczba turystów w 2014 roku osiągnęła odpowiednio 9,5 miliona i 8 milionów, nad Wisłą ruch turystyczny oszacowany został na prawie 16 milionów, z czego 35 proc. stanowili goście z zagranicy.

Ulice handlowe to kolejny format handlowy

Eksperci BNP Paribas Real Estate Poland podkreślają, że ulice handlowe są kolejnym etapem rozwoju rynku handlowego nad Wisłą. Fundusze europejskie skutecznie wspierają rozwój i rewitalizację przestrzeni publicznych w Polsce.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA