PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Anna Szmeja, Retail Institute: Nie malujemy trawy na zielono - pokazujemy rzeczywistość

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 06 lip 2018 08:38

Anna Szmeja, Retail Institute: Nie malujemy trawy na zielono - pokazujemy rzeczywistość fot. Gemini Park Tarnów, materiały prasowe

Nie opłaca się otwierać całego obiektu dla kilku najemców. Takie wnioski pojawiają się w głowach kolejnych zarządzających centrami handlowymi. Do grona galerii zamkniętych w niedziele bez handlu dołączają kolejne. - To zwyczajnie nieopłacalne! Dziś znajdujemy potwierdzenie tego, że centrum handlowe bez silnego handlu „nie działa” - mówi portalowi PropertyNews.pl prezeska Retail Institute, Anna Szmeja.

REKLAMA

Drzwi w tzw. niedziele niehandlowe zamknęła m.in. tarnowska galeria Gemini Holding

- W Gemini Park Tarnów decyzję o zamknięciu punktów usługowych  i punktów handlowych prowadzonych przez właścicieli  podjęliśmy w kwietniu. Decyzja o zamknięciu galerii w niedziele wolne od handlu to efekt naszych obserwancji, a przede wszystkim konsultacji i rozmów z najemcami, których zakaz nie dotyczył – mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzający Gemini Holding.

Skutki zakazu są widoczne w centrach handlowych. - Po pierwszym okresie obserwowania tego jak się zachowają klienci, są zarządcy, którzy w uzgodnieniu z najemcami podjęli decyzje o całkowitym zamknięciu obiektów w niedziele niehandlowe. Bo jest to zwyczajnie nieopłacalne! Dziś znajdujemy potwierdzenie tego, że centrum handlowe bez silnego handlu „nie działa”. I oczywiście są od tej reguły zacne wyjątki, niemniej jednak na tych wyjątkach nie rekomendowałabym nikomu budowania strategii - mówi prezeska Retail Institute, Anna Szmeja

Prawie 6 milionów klientów mniej

Od początku roku centra handlowe straciły 5,7 miliona klientów robiących do tej pory zakupy w niedziele - to ponad 30-proc. spadek. Część z nich, a dokładnie ponad 2,5 miliona osób, odwiedziło jednak galerie handlowe między poniedziałkiem a sobotą, co pozwoliło nieznacznie  zminimalizować straty. Widać, że klienci powoli zaczynają zmieniać nawyki zakupowe.

- Jeśli ktoś jednak sądzi, że branża handlowa odpracuje stratę ponad 3 mln klientów – jest moim zdaniem w błędzie. Okres wakacji nie sprzyja wzrostom. Na realną poprawę wyników będzie pewnie trzeba poczekać co najmniej do drugiej połowy sierpnia. Chyba, że wydarzy się coś nieoczekiwanego. Oby - mówi Anna Szmeja. 

Biznes nie będzie czekał roku

W okresie od 1 stycznia do 20 maja 2018 roku odwiedzalność w ponad 120 centrach handlowych spadła o -2,6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku. Oznacza to, że centra odwiedziło ponad 3,14 miliona klientów mniej niż w ciągu pierwszych dwudziestu tygodni 2017 roku. 

- Dziś najważniejszymi parametrami dla wszystkich są odwiedzalność oraz obroty - to na ich podstawie zarządy sieci handlowych będą podejmowały decyzje o dalszym rozwoju lub jego zahamowaniu, o zatrudnieniach lub zwolnieniach, o zwiększeniu lub ograniczeniu zamówień, które przecież w przypadku branż modowej trzeba przygotować z wielomiesięcznym wyprzedzeniem - mówi Anna Szmeja.

  • 1
  • 2
  • KK 2018-07-11 10:05:18
    Skąd taki okres badania od 5 marca 2018 do 13 maja 2018 ? Na 10 niedziel w tym okresie tylko 3 były handlowe... dodatkowo 3 dni ustawowo wolne. Shoppertrack podaje wzrost w maju o 2,2% r/r.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.