PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Aplikacje mobilne podnoszą sprzedaż

  • www.portalspozywczy.pl
  • 30 kwi 2014 10:50

W firmach, które miały obieg papierowy lub telefoniczny w pozyskiwaniu nowych transakcji, a teraz uruchamiają aplikacje mobilne, widać nieraz kilkukrotny wzrost wyników sprzedaży u handlowców.

REKLAMA

Zdaniem Piotra Budzinowskiego, product Managera w Comarch ERP Altum & Mobile, wynika to głównie z tego, że przedstawiciel musi przyjechać do firmy, aby przywieźć zamówienie.

- Będąc u klienta, przyjmuje je i od razu drukuje lub wysyła mailem, w formie pliku PDF. Jednocześnie może zsynchronizować je do centrali firmy, gdzie zamówienie to jest od razu przygotowywane do realizacji. Analogiczna sytuacja występuje przy sprzedaży bezpośredniej, przy czym w tym przypadku pracownik od razu zostawia towar u klienta z odpowiednimi dla niego dokumentami: paragonem lub fakturą - wyjaśnia Budzinowski.

Jednak, aby procesy sprzedażowe przebiegały w tak płynny sposób, należy zadbać o odpowiednie przygotowanie handlowców do korzystania z nowoczesnych rozwiązań. - W Foodcare każdy pracownik przechodzi wstępne szkolenie w zakresie nowych technologii i aplikacji mobilnych. Ponadto cały zespół przynajmniej raz do roku jest dodatkowo szkolony w celu przypomnienia zasad działania systemu EBI - podkreśla Andrzej Pawłowski.

Każdy przedstawiciel handlowy w jego firmie ma możliwość na bieżąco kontaktować się z działem Helpdesk po stronie firmy Asseco. Dział ten, oprócz rozwiązywania problemów technicznych, jest w stanie pomóc w każdym aspekcie użytkowania systemu.

Tomasz Kajdzik, Dyrektor Działu Wdrożeń Systemów Mobilnych i Platformy Connector w Asseco Business Solutions, zwraca uwagę, że dynamika rynku FMCG stale motywuje producentów działających w tej branży do poszukiwania niebanalnych rozwiązań, pozwalających im na uzyskanie przewagi konkurencyjnej, a co za tym idzie - zwiększanie wolumenu realizowanej sprzedaży. Z tego właśnie powodu rośnie m.in. popularność rozwiązań SFA, umożliwiających nie tylko rejestrowanie danych czy przeglądanie prostych raportów, ale oferujących znacznie bardziej zaawansowane narzędzia mobilne, które w pełnym tego słowa znaczeniu wspierają terenowe siły sprzedaży. Naturalnym trendem jest więc obecnie migracja na tzw. aplikacje dotykowe, działające na urządzeniach typu smartfon i tablet - mówi ekspert.

W jego ocenie, znaczącą zaletą systemów mobilnych nowej generacji jest obecność szeregu nowych funkcjonalności, umożliwiających przedstawicielom handlowym przyjęcie roli tzw. Sales Developera.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA