PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Apsys rusza z budową największej obecnie inwestycji handlowej w Europie Centralnej

  • Autor: propertynews.pl
  • 09 lip 2014 23:14

Apsys rusza z budową największej obecnie inwestycji handlowej w Europie Centralnej

9 lipca br. odbyła się uroczystość inaugurująca jedno z największych przedsięwzięć deweloperskich w Polsce i Europie Centralnej - budowę centrum handlowego Posnania w Poznaniu.

REKLAMA

Firma APSYS rozpoczęła w Poznaniu realizację nowego centrum handlowego o powierzchni najmu 100 tys. mkw. Koszt inwestycji sięga 300 mln euro. Wydarzeniu towarzyszyła ceremonia wmurowania kamienia węgielnego, w której uczestniczyli przedstawiciele władz miasta oraz najemców. Centrum znane dotąd pod nazwą Łacina, docelowo przyjęło nazwę Posnania.

Łącznie, przy realizacji inwestycji oraz po otwarciu obiektu, zatrudnienie znajdzie ok. 6 tys. osób. Najemcy wynajęli lub zarezerwowali już 80 proc.  powierzchni handlowej centrum.

Projekt Centrum Posnania jest realizowany w ramach rządowego programu „Inwestycje Polskie". Jest on częścią wdrażanego przez miasto Poznań planu rewitalizacji dzielnicy Rataje. "Centrum przyczyni się do rozwoju nowej infrastruktury oraz modernizacji dróg i rozwiązań komunikacyjnych, co zwiększy bezpieczeństwo i wygodę lokalnej społeczności - napisano w komunikacie".

Finansowanie przedsięwzięcia zapewnia konsorcjum banków, w skład którego wchodzą Bank Gospodarstwa Krajowego, Berlin Hyp oraz ING.

Kompleks, którego otwarcie jest zaplanowane na drugą połowę 2016 r., oferuje 100 tys. mkw. powierzchni najmu i będzie największym centrum handlowym w woj. wielkopolskim oraz trzecim pod tym względem w całej Polsce.

- Poznań to miasto o europejskich ambicjach i potencjale pozwalającym wypełnić przestrzeń pomiędzy Warszawą a Berlinem. Tak, ten wybór był dla nas naturalny - mówi Fabrice Bansay, prezes APSYS Polska. - Wierzę, że Posnania będzie dla Poznania tym, czym Manufaktura dla Łodzi - znakiem rozpoznawczym miasta i miejscem, które wzbogaci życie gospodarcze, społeczne i kulturalne całej Wielkopolski - dodaje Fabrice Bansay.

Pod dachem Posnanii znajdzie się 40 wielko i średnio powierzchniowych sklepów, 220 butików, 40 restauracji oraz kawiarni. Na gości będzie czekało 3,3 tys. miejsc parkingowych. Komercjalizacja obiektu przekroczyła już 80 proc. Wśród najemców znajdują się m.in.: Carrefour, Lerroy Merlin, Multikino, Pure Jatomi Fitness Platinium, Inditex (Zara, Bershka, Pull&Bear, Massimo Dutti, Zara Home, Stradivarius i Oysho), LPP (Reserved, Mohito, Cropp Town, House, Sinsay) oraz Van Graaf, H&M, C&A czy Mango.

Centrum Posnania zostało zaprojektowane przez RTKL, światowej klasy architektów znanych z realizacji takich projektów jak Metropolis w Moskwie czy Westfield w San Francisco. Posnania wyróżniać się będzie m.in. przeszkloną fasadą, przestronnymi wnętrzami (Forum, Rotunda, Boulevard) oraz dotąd niespotykanymi w Polsce witrynami sklepowymi o podwójnej wysokości sięgającej 8 metrów. Na zewnątrz kompleksu znajdą się tarasy, ogród zimowy, fontanny i pasaże. Tworzy to szczególnie korzystny klimat dla nowatorskich konceptów gastronomicznych.

Posnania będzie obiektem wybudowanym i zarządzanym ekologicznie - przy użyciu energooszczędnych materiałów, systemów zarządzania odpadami oraz redukcji emisji zanieczyszczeń, co pozwoli spełnić normy certyfikatu BREEAM z oceną „bardzo dobry".


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA