PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Auchan ma plan. Zamknięcia we Włoszech i rozwój na Ukrainie

  • Autor: dlahandlu.pl/IGD Retail Analysis
  • 16 kwi 2018 14:47

Auchan ma plan. Zamknięcia we Włoszech i rozwój na Ukrainie Park HanlowyAuchan Bielany (mat.pras.)

Auchan we Włoszech zamyka hipermarkety, a w Portugalii rezygnuje z lokalnych marek. Z kolei na Ukrainie przejmuje sieć Karavan i ma plany rozwoju w tym kraju. W Chinach sieć podpisuje umowę, która ma poprawić ofertę dostępną w sklepach Auchan w tym kraju.

REKLAMA

- Po ogłoszeniu rozczarowujących wyników w roku finansowym 2017 dla swoich operacji we Włoszech, Auchan zdecydował, że zamknie hipermarkety w tym kraju. Uważa się, że około 20 hipermarketów jest rozważanych pod kątem potencjalnego zamknięcia – informuje serwis IGD Retail Analysis.

Format hipermarketu wyraźnie słabnie we Włoszech, co dotyczy sprzedawców detalicznych, w tym Auchan. Sieć poinformowała, że sklepy zostaną zamknięte w kwietniu, natomiast jeden z nich, w  Neapolu zostanie sprzedany stronie trzeciej.

Po okresie spekulacji Auchan Portugal potwierdził, że w przyszłości w tym kraju będzie korzystał wyłącznie z marki Auchan. Decyzja ta doprowadzi do stopniowego wycofania lokalnych marek: Jumbo i Pão de Açúcar. - Przyjęliśmy markę Auchan, ponieważ jest międzynarodowa, dostosowuje się do naszego profilu i odzwierciedla to, co chcemy zbudować w przyszłości, bardziej cyfrową grupę - powiedział dyrektor generalny Auchan Portugal Pedro Cid.

Jak poinformował, Auchan zainwestuje w Portugalii około 90 mln euro w latach 2018-2019. Środki zostaną przeznaczone na rozwój w trzech obszarach: około 40 mln euro pochłonie otwarcie od 30 do 40 nowych sklepów w ciągu najbliższych dwóch lat, około 5 mln euro - rebranding starych sklepów, a około 40 mln euro modernizacja istniejących marketów. Nowe sklepy będą działać pod szyldem MyAuchan i będą mieć powierzchnię od 300 do 600 mkw.

Z kolei w Chinach Auchan China i Tmall Supply zawarły umowę Auchan Tmall Supplay Agreement. Współpraca z Tmall ma umożliwić sieci pozyskiwanie produktów, do których wcześniej nie miała dostępu oraz poprawić ofertę dostępną w sklepach Auchan w Chinach. Umowa będzie obowiązywać przez dziewięć miesięcy, od 1 kwietnia 2018 r. Do 31 grudnia 2018 r.

Sieć planuje rozwijać działalność na Ukrainie. Po przejęciu sieci Karavan i rozpoczęciu procesu rebrandingu w kraju, Auchan chce otworzyć swój pierwszy supermarket w kwietniu 2018 roku. Detalista poinformował, że sklep o powierzchni 3.500 mkw. skupi się na zaspokajaniu codziennych potrzeb klientów, choć nie zabraknie w nim szerszej gamy produktów spożywczych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - IMMOCHAN Partner serwisu - METROPROPERTIES Partner serwisu - Arrowhead

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA