PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Auchan Polska: Klienci wrócą do hipermarketów

  • www.portalspozywczy.pl
  • 09 kwi 2014 15:29

Auchan Polska: Klienci wrócą do hipermarketów

- Kryzys mamy już za sobą. Za chwilę nadejdzie taki moment, w którym klienci wrócą do hipermarketów, oczekując naprawdę dużego wyboru produktów i usług - twierdzą w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Marek Szeib, dyrektor generalny, prezes Auchan Polska i Francois Colombie, przewodniczący rady nadzorczej Auchan Polska.

REKLAMA

Jak wyglądają perspektywy dla hipermarketów na lata 2014-2020? Czy rynek ma jeszcze w Polsce potencjał do rozwoju?

Marek Szeib: Dynamika rozwoju w roku 2013 i poprzednich pięciu latach była znacznie niższa niż w latach 2006-2007, ale to dotyczy nie tylko hipermarketów, czy handlu, ale całej globalnej gospodarki. Hipermarkety są jedynie jej częścią i tak samo odczuwają kryzysy. Natomiast przyszłość rynku hipermarketów zawsze jest związana z przyszłością kraju i jego dynamiką rozwoju.

Jak wyglądają prognozy dla hipermarketów?

Marek Szeib: Według prognoz ekonomistów z kraju i zagranicy, najbliższe lata dla polskiej gospodarki będą pozytywne, można więc sądzić, że nadchodzi także lepszy czas dla handlu. Jednak aby to się udało, firmy muszą mieć wizję rozwoju.

Jeszcze sześć lat temu hipermarkety były na topie, a dyskonty dopiero rozpoczynały walkę o rynek. Dyskonterzy doskonale odrobili lekcję, świetnie zaadoptowali się do bieżących warunków, zdobyli potężną część rynku i klientów. To jednak rewolucja.

Marek Szeib: Moim zdaniem jednak rynek dokonał jedynie ewolucji, a nie rewolucji. Wszystkie formaty i marki istniały wcześniej. Zmieniły się jedynie proporcje między nimi. Celem hipermarketów dzisiaj jest znalezienie dla siebie nowego, ważnego miejsca w rynku, tak aby klient potrafił skorzystać z przygotowanej dla niego oferty. Warto podkreślić, że klient jest obecnie motywowany przede wszystkim przez produkt i przez cenę. Nie ma on motywacji formatu. Klient nie idzie do supermarketu, do hipermarketu, czy do hard dyskontu, bo preferuje ten czy inny format. On idzie dlatego, bo znajduje ten produkt, którego potrzebuje i taką cenę, za jaką może ten produkt kupić. To jest jego główna motywacja. Dzisiaj muszę odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób ja, jako hipermarket mogę znaleźć taką różnicę w stosunku do rynku, która spowoduje, że klient wybierze Auchan.

Jak panowie widzą najbliższe lata? Wiemy, że polską gospodarkę będą napędzały m.in. fundusze unijne. Czy jest szansa, że Polacy znowu zaczną więcej konsumować, przestaną być tak ostrożni, jak w ciągu ostatnich lat? Francois Colombie: Wszyscy wiemy, jak ogromny wpływ na rozwój polskiej gospodarki miały fundusze unijne. Warto przypomnieć na jakim poziomie była Polska gospodarki 25 lat temu. Aktualnie ludzie w Polsce mają trzy razy większą siłę nabywczą. To pokazuje potężną zmianę, jakiej dokonała Polska w ciągu ostatnich 10 lat, a także jak szybko bogaci się polskie społeczeństwo. Myślę, że do 2020 r. mamy w Polsce zagwarantowany wzrost gospodarczy, a perspektywy są dobre.

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA