PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Azja i Ameryka Łacińska stoją za ożywieniem na światowych rynkach centrów handlowych - raport

  • Autor: Propertynews.pl
  • 21 wrz 2012 10:50

Azja i Ameryka Łacińska stoją za ożywieniem na światowych rynkach centrów handlowych - raport

Wzrost gospodarczy w Azji i Ameryce Łacińskiej przyczynił się do ożywienia aktywności na rynkach handlowych, a rosnące czynsze odzwierciedlają silny popyt przy ograniczonej podaży najlepszych obiektów w obu tych regionach - wynika z raportu A Global Perspective on the Shopping Center Industry stworzonego przez firmę Cushman & Wakefield i Międzynarodową Radę Centrów Handlowych.

REKLAMA

Największy wpływ na zmianę globalnych trendów na rynkach centrów handlowych ma postęp technologiczny oraz modyfikacja preferencji konsumentów i struktury ich wydatków. Chodzi m.in. o wykorzystywanie aplikacji na smartfony, wirtualnych sklepów i serwisy społecznościowe.

Pomimo różnych zmian na rynkach ciągle to tradycyjne centrum handlowe jest podstawą do robienia zakupów.

- Aby odnieść sukces, sieci handlowe i właściciele muszą współpracować i dokładnie ocenić możliwości zwiększania przychodów, rentowności i dalszej ekspansji - powiedział Glenn Rufrano, prezes i dyrektor generalny Cushman & Wakefield.

- Centra handlowe to bardzo dynamiczny sektor nieruchomości handlowych. Ekspansja właścicieli obiektów i handlowców na rynki zagraniczne będzie miała wpływ na dalszy rozwój i kształt sektora centrów handlowych - powiedział John Strachan, dyrektor działów powierzchni handlowych na świecie w firmie Cushman & Wakefield.

Duży wpływ na zmianę sytuacji rynkowej ma postępujący proces globalizacji. Według analityków Cushman & Wakefield nie można jednak zapominać o wysokim zróżnicowaniu modeli zachowań konsumenckich w różnych regionach świata. Na przykład w Stanach Zjednoczonych dominują starsze i bardziej dojrzałe ponadregionalne centra handlowe na przedmieściach, w Europie najlepsze centra handlowe znajdują się w centralnych lokalizacjach nlub przy głównych arteriach, natomiast ze względu na liczbę ludności w Azji pięć największych centrów handlowych na świecie znajduje się w Chinach, Malezji, Tajlandii i na Filipinach.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA