PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Badanie: Większość świątecznego budżetu Polacy przeznaczą na zakupy spożywcze

  • dlahandlu.pl
  • 05 gru 2013 09:56

Z badań PAYBACK Opinion Poll wynika, że Polacy po raz kolejny podejdą z rozsądkiem do świątecznego budżetu. Przeciętny polski konsument wyda na prezenty mikołajkowe minimum 100 zł. Więcej wydamy na Boże Narodzenie - nawet do 500 zł. Jednak 67 proc. badanych stawi czoła świątecznej gorączce i obierze jakąś strategię zakupową. W Nowy Rok wejdziemy bez pompy. Kupimy głównie jedzenie i alkohol, na które przeznaczymy maksymalnie po 100 zł.

REKLAMA

Wyniki PAYBACK Opinion Poll udowadniają, że zdecydowana większość Polaków lubi wręczać świąteczne prezenty. Zaczynamy już na początku grudnia: 81 proc. ankietowanych obdaruje swoich bliskich w Dniu Św. Mikołaja. Sięgniemy po sprawdzone pomysły: słodycze (44 proc.), książki, filmy, płyty muzyczne lub gry komputerowe (39 proc.), perfumy lub kosmetyki (38 proc.), odzież, obuwie lub dodatki do stroju (30 proc.) oraz zabawki (28 proc.).

Większość ankietowanych (42 proc.) planuje wydać na prezenty mikołajkowe powyżej 100 zł. Na zakupy udamy się głównie do centrów handlowych (51 proc.) lub zrobimy je online (39 proc.). Wzrosło zainteresowanie sklepami z wyspecjalizowanym asortymentem - w tym roku odwiedzi je o 10 proc. więcej osób niż w 2012 roku.

71 proc. badanych zamierza utrzymać wydatki związane z organizacją Świąt na poziomie z 2012 roku. Także świąteczny budżet zostanie podzielony w podobny sposób: Najwięcej pieniędzy przeznaczymy na produkty spożywcze i prezenty. Stosunkowo najmniej wydamy na choinkę i świąteczne dekoracje.

Na zakupy spożywcze ponad 40 proc. ankietowanych planuje wydać od 201 do 500 zł, a 22 proc. zwiększy tę kwotę nawet do 1 000 zł. Za to około co czwarta osoba postara się zamknąć w kwocie 200 zł.

Równie duży koszt będą stanowiły upominki pod choinkę - choć zamierza je kupić 80 proc. Polaków, czyli o 14 proc. mniej niż w 2012. Za to w 2013 6 razy więcej osób samodzielnie wykonana podarunki. Ci, którzy zdecydują się na zakup prezentów, przeznaczą na nie od 201 do 500 zł - tak zadeklarowało 45 proc. badanych. Około co czwarta osoba postara się ograniczyć wydatki do 200 zł.

Pieniądze na zakupy bożonarodzeniowe niemal 60 proc. ankietowanych weźmie z bieżącego budżetu domowego. 18 proc. ma oszczędności odłożone specjalnie na ten cel. 11 proc. ankietowanych, czyli niemal dwa razy więcej osób niż w ubiegłym roku, wykorzysta bony towarowe otrzymane od pracodawcy. 4 proc. zapłaci za zakupy kartą kredytową. Także w tym roku Polacy nie chcą brać pożyczek na święta.

Wyniki badań pokazują, że coraz więcej osób jest przekonane, że przygotowanie do świątecznych zakupów pozwoli im zaoszczędzić. Dlatego 67 proc. Polaków przyjmie jakąś taktykę zakupową. W tym roku stawiamy przede wszystkim na listę, z którą do sklepów uda się 41 proc. ankietowanych.

  • 1
  • 2
  • misia 2014-03-10 11:09:33
    U mnie w domu też tak jest - prezenty dajemy sobie symboliczne, natomiast bardzo lubimy smaczne jedzenie, zależy nam na jego jakości, dlatego jesteśmy w stanie wydać na nie więcej niż średnie ceny. Jeżeli np. chodzi o wędliny - wolimy zamówić je na wedlinek.pl niż kupować w naszym lokalnym mięsnym. Przynajmniej wiemy, co będziemy jeść


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA