PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Biedronka łapie zadyszkę

  • Autor: Dziennik Gazeta Prawna
  • 27 lut 2014 09:20

Kurs akcji Jeronimo Martins, do której należy w Polsce siec Biedronka, spadł wczoraj na giełdzie o ponad 6 proc. Powodem jest mniejszy od oczekiwanego zysk netto - informuje Dziennik Gazeta Prawna. Jak oceniają eksperci Biedronka złapała lekką zadyszkę.

REKLAMA

Jak przypomina DGP, sieć zakończyła miniony rok wynikiem netto na poziomie 382 mln euro. Zysk był o 6 proc. wyższy niż rok wcześniej, ale przychody wzrosły o 11 proc. (do niemal 12 mld euro). To oznacza, że marża firmy się obniżyła. Spółka przyznaje, że sprzedaż w Polsce wzrosła o 15 proc., odzwierciedlając widoczne spowolnienie konsumpcji prywatnej w Polsce.

Zdaniem ekspertów, Biedronka, choć złapała lekką zadyszkę, i tak wypada lepiej na tle konkurencji, która w przeszłości rosła w tempie 1-2 proc., czy nawet notowała straty. W tym czasie Biedronka pięła się w górę o kilkanaście procent rocznie. Teraz dotarła do pewnego pułapu i nie może już rosnąć w tempie dwucyfrowym, ale na pewno sieć nie powiedziała eszcze ostatniego słowa - czytamy w DGP.

  • janeczek3334 2014-02-27 12:48:37
    odchodzą bo nie mogą płacić kartą?! hehe WIELKIE LOL
    ja wręcz płacę tylko w sklepach, gdzie nie ma terminali, nie będę nabijać kabzy banksterom, żeby wszyscy wiedzieli ile wydaję i na co...
  • krakmaster 2014-02-27 11:43:06
    ba... Biedronka ma w d... płacenie kartą. Więc ma też w d... klientów. Poza tym widać powolny odwrót klientów od zakupów w Biedronce...
  • smakosz 2014-02-27 10:14:27
    klienci odchodzą od takich sklepów i wracają do dobrze zaopatrzonych osiedlowych sklepów gdzie często są niższe ceny od tych w markecie i zdecydowanie lepsza jakość. a po za tym brakuje w marketach typu biedronka czy lidl dobrych polskich produktów a są tylko globalne marki. Biedronka nawet nie myśli o klientach którzy chcieliby wypić zimną wodę czy colę z lodówki.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA