PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Biedronka łapie zadyszkę

  • Autor: Dziennik Gazeta Prawna
  • 27 lut 2014 09:20

Kurs akcji Jeronimo Martins, do której należy w Polsce siec Biedronka, spadł wczoraj na giełdzie o ponad 6 proc. Powodem jest mniejszy od oczekiwanego zysk netto - informuje Dziennik Gazeta Prawna. Jak oceniają eksperci Biedronka złapała lekką zadyszkę.

REKLAMA

Jak przypomina DGP, sieć zakończyła miniony rok wynikiem netto na poziomie 382 mln euro. Zysk był o 6 proc. wyższy niż rok wcześniej, ale przychody wzrosły o 11 proc. (do niemal 12 mld euro). To oznacza, że marża firmy się obniżyła. Spółka przyznaje, że sprzedaż w Polsce wzrosła o 15 proc., odzwierciedlając widoczne spowolnienie konsumpcji prywatnej w Polsce.

Zdaniem ekspertów, Biedronka, choć złapała lekką zadyszkę, i tak wypada lepiej na tle konkurencji, która w przeszłości rosła w tempie 1-2 proc., czy nawet notowała straty. W tym czasie Biedronka pięła się w górę o kilkanaście procent rocznie. Teraz dotarła do pewnego pułapu i nie może już rosnąć w tempie dwucyfrowym, ale na pewno sieć nie powiedziała eszcze ostatniego słowa - czytamy w DGP.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • janeczek3334 2014-02-27 12:48:37
    odchodzą bo nie mogą płacić kartą?! hehe WIELKIE LOL
    ja wręcz płacę tylko w sklepach, gdzie nie ma terminali, nie będę nabijać kabzy banksterom, żeby wszyscy wiedzieli ile wydaję i na co...
  • krakmaster 2014-02-27 11:43:06
    ba... Biedronka ma w d... płacenie kartą. Więc ma też w d... klientów. Poza tym widać powolny odwrót klientów od zakupów w Biedronce...
  • smakosz 2014-02-27 10:14:27
    klienci odchodzą od takich sklepów i wracają do dobrze zaopatrzonych osiedlowych sklepów gdzie często są niższe ceny od tych w markecie i zdecydowanie lepsza jakość. a po za tym brakuje w marketach typu biedronka czy lidl dobrych polskich produktów a są tylko globalne marki. Biedronka nawet nie myśli o klientach którzy chcieliby wypić zimną wodę czy colę z lodówki.

PARTNER SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA