PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Biedronka, Lidl, Netto i Aldi mają już ponad 20 proc. udziału w polskim rynku

  • Autor: portalspozywczy.pl/gazeta.pl
  • 17 paź 2014 08:44

Spośród wiodących graczy na polskim rynku handlowym zdecydowanie największa jest Biedronka, która ma 14 proc. udziałów w rynku handlu detalicznego. Za nią jest przepaść i tłok wśród pozostałych sieci - wynika z wyliczeń banku inwestycyjnego Espirito Santo przedstawionych podczas VII Forum Handlu i Rynku Spożywczego w Warszawie. Jak wygląda sytuacja pozostałych graczy?

REKLAMA

Z wyliczeń Espirito Santo wynika, że sieci zaliczane do kategorii dyskontów coraz mocniej opanowują polskich handel. Od 2007 roku udziały w rynku Biedronki, Lidla, Netto i sieci Aldi skoczyły z 8 do 21 proc. W tym samym czasie hipermarkety odnotowały spadek - ich udziały w rynku spadły z 18 do 17 proc. Rynkowym liderem pozostaje Biedronka (14 proc. rynku). Następnie mamy grupę sieci z podobnymi udziałami w rynku: Auchan do spółki z Realem ma 5 proc. polskiego handlowego tortu, Tesco - 4,9 proc. i Lidl - 4,7 proc. udziałów w rynku. Na kolejnych miejscach znajdują się Kaufland i Carrefour (po 3,2 proc.), a stawkę zamykają E.Leclerc i Netto (obie sieci mają udziały w polskim handlu na poziomie 1,2 proc.).

Choć hipermarkety słabną, to i tak są w lepszej sytuacji niż np. w Hiszpanii. - Udziały hipermarketów w Hiszpanii spadły od 2001 roku z 19 do 14 proc. - przekonywał Filipe Rosa, dyrektor wykonawczy Espirito Santo Investments.

Jak widać, rynek dużych sieci handlowych w Polsce jest mocno rozdrobniony: w Polsce pięć największych sieci handlowych ma 32 proc. rynku. Dla porównania w Hiszpanii to 47 proc., a w Portugalii - 72 proc.

W sytuacji polskiego handlu konsolidacja jest nieunikniona - powiedziała Joanna Adamska z firmy badawczej Nielsen. A ucierpią na niej przede wszystkim dostawcy. - Duże sieci handlowe sobie poradzą, ale główne koszty konsolidacji poniosą właśnie producenci. Sieci będą się ze sobą łączyły, będą rosły w siłę, a w ślad za tym ich siła zakupowa, i będą chciały mieć takie same warunki, jakie dziś mają Biedronka i Lidl. To duże wyzwanie, ale doświadczenia w Europie pokazują, że jeśli dostawcom uda się dostosować do nowych trendów, to przetrwają ten trudny okres - komentował Filipe Rosa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.