PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Biedronka rośnie w siłę w stolicy

  • Autor: wp.pl
  • 28 maj 2015 07:49

Obecnie w stolicy działa ponad sto Biedronek, podczas gdy największy konkurent ma ich pięciokrotnie mniej. Według danych zebranych przez naukowców Uniwersytetu Warszawskiego, a cytowanych przez wp.pl w ciągu ostatnich czterech lat w Warszawie zostało otwartych 60 placówek tej sieci.

REKLAMA

- Biedronka jest największą siecią dyskontową, posiada ponad 2,5 tys. sklepów w całym kraju, największa konkurencja, czyli Lidl ma ok. 500 sklepów, a takie sieci jak Netto i Aldi, jeszcze mniej. W Warszawie sytuacja wygląda podobnie, Biedronka ma ponad sto sklepów, a Lidl tylko 23. To był główny powód, by w badaniu wziąć pod lupę właśnie Biedronkę - mówi wp.pl dr Magdalena Fuhrmann z Zakładu Geografii Miast i Organizacji Przestrzennej UW.

Te sto sklepów w stolicy to jednak w znacznej mierze efekt ostatnich lat. W ciągu pierwszych 5 lat, od czasu gdy w 1996 r. powstał pierwszy sklep sieci na Mokotowie, Biedronka dorobiła się zaledwie 8 placówek.

W ciągu następnej dekady powstało w Warszawie kolejnych 31 sklepów, jednak prawdziwy biedronkowy boom nastąpił po 2010 r. W ciągu czterech kolejnych lat powstawało w Warszawie średnio 15 sklepów rocznie. Zdaniem specjalistki można mówić o prawdziwej "biedronkizacji" przestrzeni miejskiej.

Jak podkreśla ekspertka obecnie najwięcej, bo aż 13 Biedronek jest na Pradze Południe. Na Woli sieć ma 10 placówek, a na Bemowie 9. Biedronki dotarły również do Śródmieścia, gdzie znajduje się siedem dyskontów, w tym tak prestiżowych lokalizacjach, jak Nowy Świat czy okolice Starego Miasta.

- Najmniej Biedronek mamy w dzielnicach obrzeżnych, Rembertów, Wawer, Wesoła, to są pojedyncze sklepy - mówi wp.pl dr Fuhrmann.

Zdaniem ekspertki mała liczba placówek sieci w dzielnicach obrzeżnych może dziwić. Stanowi jednak element szerszej strategii marki, która odchodzi od formatu typowego dyskontu. W Warszawie większość Biedronek to nie sklepy na przedmieściach, do których jeździ się samochodem, tylko obiekty zlokalizowane na blokowiskach. Sieć wkracza również na tereny w pobliżu siedzib korporacji.

- Początkowo w Warszawie Biedronki powstawały jako obiekty wolno stojące, takie typowe żółte budynki, drugim typem były sklepy lokalizowane w starych pawilonach handlowych na osiedlach blokowych. Z biegiem lat zaobserwowano nowe typy architektoniczne: Biedronki zaczęły się pojawiać w parterach nowych budynków mieszkalnych i biurowców. Biedronki pojawiają się też jako uzupełnienie oferty parków handlowych. Warto też zwrócić uwagę, że obecnie powstające wolnostojące sklepy to już nie są te budynki o żółtych ścianach – wyjaśnia wp.pl dr Fuhrmann.

- Czas pokaże czy Warszawa jest już przesycona sklepami dyskontowymi. Nowe Biedronki są w planach, powstają nowe inwestycje. Jest jeszcze miejsce na nowe Biedronki – mówi dr Fuhrmann.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.