PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Biedronka rośnie w siłę w stolicy

  • Autor: wp.pl
  • 28 maj 2015 07:49

Obecnie w stolicy działa ponad sto Biedronek, podczas gdy największy konkurent ma ich pięciokrotnie mniej. Według danych zebranych przez naukowców Uniwersytetu Warszawskiego, a cytowanych przez wp.pl w ciągu ostatnich czterech lat w Warszawie zostało otwartych 60 placówek tej sieci.

REKLAMA

- Biedronka jest największą siecią dyskontową, posiada ponad 2,5 tys. sklepów w całym kraju, największa konkurencja, czyli Lidl ma ok. 500 sklepów, a takie sieci jak Netto i Aldi, jeszcze mniej. W Warszawie sytuacja wygląda podobnie, Biedronka ma ponad sto sklepów, a Lidl tylko 23. To był główny powód, by w badaniu wziąć pod lupę właśnie Biedronkę - mówi wp.pl dr Magdalena Fuhrmann z Zakładu Geografii Miast i Organizacji Przestrzennej UW.

Te sto sklepów w stolicy to jednak w znacznej mierze efekt ostatnich lat. W ciągu pierwszych 5 lat, od czasu gdy w 1996 r. powstał pierwszy sklep sieci na Mokotowie, Biedronka dorobiła się zaledwie 8 placówek.

W ciągu następnej dekady powstało w Warszawie kolejnych 31 sklepów, jednak prawdziwy biedronkowy boom nastąpił po 2010 r. W ciągu czterech kolejnych lat powstawało w Warszawie średnio 15 sklepów rocznie. Zdaniem specjalistki można mówić o prawdziwej "biedronkizacji" przestrzeni miejskiej.

Jak podkreśla ekspertka obecnie najwięcej, bo aż 13 Biedronek jest na Pradze Południe. Na Woli sieć ma 10 placówek, a na Bemowie 9. Biedronki dotarły również do Śródmieścia, gdzie znajduje się siedem dyskontów, w tym tak prestiżowych lokalizacjach, jak Nowy Świat czy okolice Starego Miasta.

- Najmniej Biedronek mamy w dzielnicach obrzeżnych, Rembertów, Wawer, Wesoła, to są pojedyncze sklepy - mówi wp.pl dr Fuhrmann.

Zdaniem ekspertki mała liczba placówek sieci w dzielnicach obrzeżnych może dziwić. Stanowi jednak element szerszej strategii marki, która odchodzi od formatu typowego dyskontu. W Warszawie większość Biedronek to nie sklepy na przedmieściach, do których jeździ się samochodem, tylko obiekty zlokalizowane na blokowiskach. Sieć wkracza również na tereny w pobliżu siedzib korporacji.

- Początkowo w Warszawie Biedronki powstawały jako obiekty wolno stojące, takie typowe żółte budynki, drugim typem były sklepy lokalizowane w starych pawilonach handlowych na osiedlach blokowych. Z biegiem lat zaobserwowano nowe typy architektoniczne: Biedronki zaczęły się pojawiać w parterach nowych budynków mieszkalnych i biurowców. Biedronki pojawiają się też jako uzupełnienie oferty parków handlowych. Warto też zwrócić uwagę, że obecnie powstające wolnostojące sklepy to już nie są te budynki o żółtych ścianach – wyjaśnia wp.pl dr Fuhrmann.

- Czas pokaże czy Warszawa jest już przesycona sklepami dyskontowymi. Nowe Biedronki są w planach, powstają nowe inwestycje. Jest jeszcze miejsce na nowe Biedronki – mówi dr Fuhrmann.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA