PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Biedronka rośnie w siłę w stolicy

  • Autor: wp.pl
  • 28 maj 2015 07:49

Obecnie w stolicy działa ponad sto Biedronek, podczas gdy największy konkurent ma ich pięciokrotnie mniej. Według danych zebranych przez naukowców Uniwersytetu Warszawskiego, a cytowanych przez wp.pl w ciągu ostatnich czterech lat w Warszawie zostało otwartych 60 placówek tej sieci.

REKLAMA

- Biedronka jest największą siecią dyskontową, posiada ponad 2,5 tys. sklepów w całym kraju, największa konkurencja, czyli Lidl ma ok. 500 sklepów, a takie sieci jak Netto i Aldi, jeszcze mniej. W Warszawie sytuacja wygląda podobnie, Biedronka ma ponad sto sklepów, a Lidl tylko 23. To był główny powód, by w badaniu wziąć pod lupę właśnie Biedronkę - mówi wp.pl dr Magdalena Fuhrmann z Zakładu Geografii Miast i Organizacji Przestrzennej UW.

Te sto sklepów w stolicy to jednak w znacznej mierze efekt ostatnich lat. W ciągu pierwszych 5 lat, od czasu gdy w 1996 r. powstał pierwszy sklep sieci na Mokotowie, Biedronka dorobiła się zaledwie 8 placówek.

W ciągu następnej dekady powstało w Warszawie kolejnych 31 sklepów, jednak prawdziwy biedronkowy boom nastąpił po 2010 r. W ciągu czterech kolejnych lat powstawało w Warszawie średnio 15 sklepów rocznie. Zdaniem specjalistki można mówić o prawdziwej "biedronkizacji" przestrzeni miejskiej.

Jak podkreśla ekspertka obecnie najwięcej, bo aż 13 Biedronek jest na Pradze Południe. Na Woli sieć ma 10 placówek, a na Bemowie 9. Biedronki dotarły również do Śródmieścia, gdzie znajduje się siedem dyskontów, w tym tak prestiżowych lokalizacjach, jak Nowy Świat czy okolice Starego Miasta.

- Najmniej Biedronek mamy w dzielnicach obrzeżnych, Rembertów, Wawer, Wesoła, to są pojedyncze sklepy - mówi wp.pl dr Fuhrmann.

Zdaniem ekspertki mała liczba placówek sieci w dzielnicach obrzeżnych może dziwić. Stanowi jednak element szerszej strategii marki, która odchodzi od formatu typowego dyskontu. W Warszawie większość Biedronek to nie sklepy na przedmieściach, do których jeździ się samochodem, tylko obiekty zlokalizowane na blokowiskach. Sieć wkracza również na tereny w pobliżu siedzib korporacji.

- Początkowo w Warszawie Biedronki powstawały jako obiekty wolno stojące, takie typowe żółte budynki, drugim typem były sklepy lokalizowane w starych pawilonach handlowych na osiedlach blokowych. Z biegiem lat zaobserwowano nowe typy architektoniczne: Biedronki zaczęły się pojawiać w parterach nowych budynków mieszkalnych i biurowców. Biedronki pojawiają się też jako uzupełnienie oferty parków handlowych. Warto też zwrócić uwagę, że obecnie powstające wolnostojące sklepy to już nie są te budynki o żółtych ścianach – wyjaśnia wp.pl dr Fuhrmann.

- Czas pokaże czy Warszawa jest już przesycona sklepami dyskontowymi. Nowe Biedronki są w planach, powstają nowe inwestycje. Jest jeszcze miejsce na nowe Biedronki – mówi dr Fuhrmann.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA