PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Biedronka walczy z niskim poziomem czytelnictwa

  • dlahandlu.pl
  • 09 lut 2018 16:31

Biedronka walczy z niskim poziomem czytelnictwa fot. materiały prasowe

Co czwarty Polak w ostatnim roku nie przeczytał ani jednej książki, a niemal połowa ankietowanych żadnej nie kupiła, wynika z informacji Biedronki. Sieć chce propagować czytelnictwo w naszym kraju poprzez konkurs Piórko.

REKLAMA

- W tegorocznych badaniach poziomu czytelnictwa niemal 24 proc. ankietowanych przyznało, że w ciągu ostatniego roku nie przeczytało żadnej książki, a ponad 47 proc. ani jednej książki nie kupiło. Jednocześnie respondenci są przekonani o dużej roli, jaką książki odgrywają w rozwoju najmłodszych. Ponad 53 proc. badanych, mających dzieci do 15. roku życia, uważa, że pozwalają one ich pociechom lepiej i szybciej się rozwijać, a ponad 42 proc. uważa, że w większym stopniu niż internet wpływają na edukację. Ponad 14 proc. przyznaje, że ich dzieci wolą książki i audiobooki od gier komputerowych lub filmów, a ponad 15 proc. deklaruje, że są one ulubioną rozrywką ich podopiecznych – wymienia Biedronka.

Jak wskazują ankietowani, ich dzieci najczęściej mają kontakt z książkami w szkole – taką odpowiedź wybrało 50 proc. badanych. 43 proc. deklaruje, że ich pociechy czytają w domu przed snem, 38 proc. czyta w domu niezależnie od pory dnia, a 18 proc. słucha w domu audiobooków. Tylko 4 proc. najmłodszych ma kontakt z książką w czasie wakacji lub ferii. Z kolei 32 proc. badanych deklaruje, że czyta swoim dzieciom na dobranoc.

Aby popularyzować czytelnictwo, Biedronka ogłosiła czwartą edycję konkursu literackiego Piórko, skierowanego do piszących i ilustratorów. Na zwycięzców czeka po 100 tys. zł. Sieć poszukuje autorów, którzy stworzą opowieść dla dzieci w wieku 4-10 lat. Książka następnie trafi na półki sklepów Biedronka.

- Poprzednie edycje konkursu Piórko cieszyły się dużym zainteresowaniem debiutantów i klientów sieci. W trzech pierwszych odsłonach wpłynęło łącznie ponad 14 tys. 400 tekstów i kompletów ilustracji. Książki, które zostały dotąd wydane, sprzedały się w ponad 115 tys. egzemplarzy – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w JMP. Wśród autorów tekstów ubiegłorocznej edycji przeważały kobiety (71 proc.) oraz osoby w przedziale wiekowym od 31. do 50. roku życia (52 proc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.