PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Biedronka zwiększa sprzedaż o blisko 18 proc.

  • dlahandlu.pl
  • 25 paź 2012 12:48

Grupa Jeronimo Martins poinformowała, że osiągnęła dobre wyniki i wzrosty sprzedaży w III kwartale pomimo że działała w trudnych warunkach rynkowych. Biedronka kończy kwartał zamknięciem procesu zmiany layoutu wszystkich placówek i wzrostem sprzedaży o blisko 18 proc. oraz wzrostem EBITDA o 23 proc.

REKLAMA

W związku z dobrym rachunkiem wyników, Rada Dyrektorów zamierza zwołać nadzwyczajne walne zgromadzenie, które zatwierdzi wypłatę 150 mln euro z wolnych rezerw.

Skonsolidowana sprzedaż Grupy wzrosła o 8,7 proc. do 7,954 miliard euro (przy stałych kursach wymiany wzrost wyniósł 11,7 proc.) zaś EBITDA wzrosła o 5,2 proc. (przy stałych kursach wymiany walut o 8,6 proc.). Jednocześnie sprzedaż like for like na przestrzeni 9 miesięcy wzrosła o 3,8 proc.

Pomimo spowolnienia gospodarczego w Polsce Biedronka osiąga wzrosty sprzedaży powyżej całego rynku i zwiększa swoje udziały rynkowe. Skonsolidowany zysk Biedronki na przestrzeni 9 miesięcy 2012 roku wzrósł o 6,2 proc. do 271,5 mln euro. Oznacza to, że wzrost sprzedaży w lokalnej walucie na przestrzeni 9 miesiecy wyniósł 17,6 proc., z czego 6,5 proc. to wzrost like for like a reszta jest wynikiem otwarć nowych placówek. W samym III kwartale wzrost like for like wyniósł 5,5 proc. i jest wynikiem zarówno wzrostu liczby odwiedzin klientów, jak i wzrostu przeciętnego paragonu.

Średnia inflacja koszyka Biedronki była o 1,5 punktu procentowego niższa niż w II kwartale 2012 roku. W trzecim kwartale Biedronka otworzyła 66 sklepów i uruchomiła 11. centrum dystrybucyjne na początku października.

- Biedronka zakończyła ambitny plan przekształcenia wszystkich placówek zgodnie z nowym layoutem, wyprzedając harmonogram, co potwierdza jej operacyjne zdolności. Dobre wyniki Biedronki pozwalają potwierdzić, że Grupa spodziewa się dwucyfrowego wzrostu sprzedaży w całym 2012 roku, jak również wzrostu zysku, co utwierdza moje przekonanie, że mamy dobry model biznesowy, bo osiągać założone cele rozwoju w Polsce - powiedział Pedro Soares dos Santos, CEO Grupy Jeronimo Martins.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA