PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Bogusz Kruszyński o najbliższych planach sieci Redan

  • Autor: Newseria.pl
  • 02 wrz 2014 13:54

Po dobrych wynikach sprzedaży w pierwszych 6 miesiącach tego roku Redan spodziewa się wypracowania zysku netto za cały rok na poziomie co najmniej 3,19 mln zł. Negatywnym czynnikiem może być ewentualna dalsza deprecjacja hrywny oraz rubla. W pierwszym półroczu 2014 r. Redan odnotował stratę netto w wysokości 2 mln zł, ale główną przyczyną była zmiana w podatkach oraz osłabienie ukraińskiej waluty.

REKLAMA

- Druga połowa roku w naszym biznesie jest wyraźnie lepsza. Textil Market na pewno poprawi zeszłoroczny wynik co najmniej o tyle, o ile to pierwsze półrocze jest lepsze od zeszłego roku. W części modowej w Polsce także spodziewamy się wzrostu wyników. Niewiadomą jest wycena wartości naszych aktywów ukraińskich czy rosyjskich w złotych. Pomimo że tutaj generujemy cały czas około 4 mln zł strat, liczę, że wyniki całego roku będą co najmniej takie, jak rok temu - ocenia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan SA.

W ubiegłym roku zysk netto Redanu wyniósł 3,19 mln zł. Mimo straty netto w wysokości 2 mln zł w pierwszym półroczu 2014 r. łódzka spółka spodziewa się, że dobre wyniki w III i IV kwartale pozwolą osiągnąć na koniec roku wynik netto nie gorszy niż w 2013 r.

- Na poziomie wyniku przed opodatkowaniem mamy praktycznie break-even na poziomie całej grupy kapitałowej. Na poziomie zysku netto mamy 2 mln strat, to wynika głównie ze zmiany strategii podatkowej czy też konieczności przekształcenia Adesso ze spółki komandytowo-akcyjnej w spółkę akcyjną. Niestety, zmieniły się w tym zakresie przepisy i musieliśmy to zrobić. Jako spółka akcyjna jest ona podatnikiem podatku dochodowego i to wygenerowało prawie 1,5 mln złotych podatku, który musieliśmy zapłacić, a rok temu nie zapłaciliśmy - wskazuje Kruszyński.

Wyniki ze sprzedaży dają jednak podstawę do optymizmu: wynik dla części modowej był lepszy o blisko 1 mln zł, a w segmencie dyskontowym poprawił się o 4,4 mln zł.

- W Polsce w części modowej poprawiliśmy wyniki, na samej sprzedaży w Polsce wzrósł on praktycznie o 70 proc. rok do roku w pierwszej połowie 2014 r. Natomiast negatywnym elementem są wyniki naszej działalności zagranicznej. Co prawda w tym roku nadal na tym biznesie zarobiliśmy około 1,5 mln złotych w pierwszej połowie roku, natomiast jest to o 2 mln złotych mniej niż rok temu. Największy wpływ na to ma oczywiście sytuacja na Ukrainie - tłumaczy prezes Redanu.

Łódzka spółka posiada na Ukrainie 30 sklepów, z czego 9 własnych, a pozostałe to sklepy franczyzowe w części modowej. Według Kruszyńskiego sprzedaż liczona w lokalnej walucie jest praktycznie na tym samym poziomie co w roku ubiegłym. Z powodu trwających walk Redan musiał jednak zamknąć sklepy w Doniecku i Ługańsku, ale największe straty spowodowała deprecjacja hrywny, wobec czego sprzedaż na Ukrainie liczona w polskiej walucie spadła o 30 proc.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.