PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Branża "home" z przytupem wchodzi do polskich galerii

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 21 cze 2018 09:10

Branża "home" z przytupem wchodzi do polskich galerii Fot. shutterstock

Branża "home" w Polsce wyraźnie przyspieszyła. Sklepy z wyposażeniem wnętrz notują regularne wzrosty obrotów, marki wnętrzarskie otwierają nowe sklepy, a na rynku pojawiają się kolejne sieci. Eksperci prognozują, że to dopiero początek, bo Polacy zaczynają na większą skalę urządzać wnętrza. 


REKLAMA

Według danych Retail Institute, w 2017 roku sklepy z wyposażeniem wnętrz odnotowały 5-proc. wzrost obrotów. Na koniec kwietnia 2018 roku były one już o 2 proc. wyższe niż rok wcześniej.

Sklepy z wyposażeniem wnętrz stanowią ok. 10-12 proc. najemców centrów  handlowych w Polsce - to relatywnie mało. Sektor ten jest więc bardzo chłonny, a konkurencja ograniczona. Bariery wejście na rynek są znacznie mniejsze niż w przypadku np. mody. Sieci dywersyfikują swoje usługi, wchodzą w nowe lokalizacje, bo branża ma bardzo duży potencjał.

Obecna na rynku od niewiele ponad roku Homla ma już 20 salonów, a w samym 2018 roku otworzyła ich 6. W planach są oczywiście kolejne otwarcia, bo do końca 2020 roku sieć chce mieć 100 sklepów w całym kraju. 

Od pewnego czasu w branżę wchodzi coraz więcej sieciówek, jak chociażby Zara ze swoimi salonami Zara Home, H&M Home, Home&You, Jysk, do tego oczywiście szwedzka Ikea oraz salony Duka oraz tańsze odpowiedniki Pepco czy zapowiadająca huczne wejście na polski rynek sieć dyskontów niespożywczych TEDi. 

Polskie społeczeństwo bogaci się i ma to bezpośredni wpływ na rozwój branży wyposażenia wnętrz. Polacy mają pieniądze nie tylko na dobra podstawowe i coraz częściej inwestują we wszystko co jest związane z domem. 

- Momentem przełomowym było niewątpliwie otwarcie w 2006 roku największego w Polsce kompleksu wnętrzarskiego Park Handlowy Targówek w Warszawie z kilkudziesięcioma specjalistycznymi sklepami. Branża retail spojrzała wówczas z większym zainteresowaniem na najemców oferujących meble, wyposażenie wnętrz, firany, porcelanę  itp. - mówi Anna Szmeja, prezeska Retail Institute. - Nadal widzimy możliwości dalszego rozwoju tych firm. Przy właściwej polityce doboru lokalizacji jest duży potencjał do dalszych wzrostów - dodaje ekspertka. 

Powodów rosnącego zainteresowania branżą "home" jest kilka. 

- Po pierwsze boom w branży mieszkaniowej – nowe inwestycje zapewniły duży popyt na produkty i usługi związane z wyposażeniem wnętrz. Na rynku pojawiły się zarówno czasopisma jak i programy telewizyjne, których celem było z jednej strony edukowanie i inspirowanie klientów do zmian, a z drugiej tworzenie nowych potrzeb z zakresu aranżowania przestrzeni - mówi Anna Szmeja. - Nasze domy czy miejsca pracy miały wreszcie szansę stać się lepiej dopasowane do naszych potrzeb i aspiracji. Po trzecie, pojawienie się na rynku większej liczby firm usługowych oraz konceptów handlowych, które za sprawą systemów kredytów i sprzedaży ratalnej, dają dziś klientom większą swobodę kształtowania otoczenia - komentuje ekspertka. 

- Dziś największą konkurencją dla branży wnętrzarskiej rozwijającej się na terenie centrów handlowych są koncepty internetowe oraz specjalistyczne firmy działające w dużej mierze na zasadzie showroomów. To tanie w wynajmie miejsca, gdzie możemy zobaczyć, dotknąć, porównać, a następnie zakupić wszystko w internecie - co szalenie ważne - z dostawą do domu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.