PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Briju idzie jak burza. Rośnie zysk, będą nowe sklepy

  • Autor: propertynews.pl
  • 26 sie 2016 09:18

Briju idzie jak burza. Rośnie zysk, będą nowe sklepy Briju, mat. prasowe

Bardzo wysoki wzrost wyników na wszystkich poziomach operacyjnych zanotowała w pierwszym półroczu 2016 r. spółka jubilerska Briju. Przychody i zysk netto grupy wzrosły ponad 30 proc. Do końca roku planuje otwarcie przynajmniej siedmiu sklepów - informuje spółka.

REKLAMA

Skonsolidowane przychody Briju wzrosły o 32,3proc r/r i wyniosły 351 mln zł. Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 25,7 mln zł, co oznacza 31,4 proc. wzrost w ujęciu r/r. Grupa wypracowała zysk netto na poziomie 13,1 mln zł, czyli o 35,5 proc. większy niż w I półroczu 2015 r.

Na bardzo dobre wyniki Grupy składają się zarówno mocne wzrosty w segmencie wyrobów jubilerskich, jak i w handlu i obróbce surowców metali szlachetnych. W I półroczu grupa zanotowała wzrost sprzedaży wyrobów jubilerskich o 81,9 proc. oraz wzrost zysku brutto ze sprzedaży o 118,9 proc. W samym drugim kwartale Briju osiągnęło 10,2 mln zł przychodów ze sprzedaży wyrobów jubilerskich, co jest wynikiem porównywalnym do sprzedaży osiągniętej w najlepszym dla branży okresie czwartego kwartału w ubiegłym roku.

 - Dynamiczny wzrost przychodów i marży brutto w segmencie wyrobów jubilerskich to efekt szybkiego rozwoju własnej sieci sprzedaży oraz umocnienia się marki Briju. W pierwszym półroczu br. otworzyliśmy 5 nowych lokalizacji, a najwięcej nowych otwarć planujemy na czwarty kwartał. Dzięki rozwojowi sieci oraz działaniom optymalizacyjnym segment ten jest już rentowny na poziomie operacyjnym– mówi Przemysław Piotrowski, prezes zarządu Briju.

Briju  poprawia wyniki również w segmencie surowcowym. W I półroczu spółka osiągnęła 333,4 mln zł przychodów, co przełożyło się na 17,2 mln zł zysku brutto ze sprzedaży i oznacza wzrost odpowiednio o 30,5proc. r/r i 9,8 proc. r/r. Grupa w tym segmencie wypracowała 14,5 mln zł zysku operacyjnego. Marża brutto wyniosła 5,2 proc. wobec 6,1 proc. przed rokiem, co jest związane z różnym udziałem w przychodach poszczególnych metali. Marża operacyjna  jest stabilna i wyniosła 4,3 proc.wobec 4,2 proc. w ubiegłym roku.

Jak tłumaczy Przemysław Piotrowski, to rosnące obroty na handlu złotem pomogły osiągnąć wyższe przychody w segmencie surowców. - Handel i obróbka złota generują niższą marżę handlową niż srebro, jednak równocześnie nasze koszty związane z przetwarzaniem i dostawami surowca są niższe, dzięki czemu rentowność operacyjna w tym segmencie jest stabilna – wyjaśnia.

  • 1
  • 2
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.
REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.