PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Briju poluje na nowe lokalizacje

  • Autor: PAP
  • 31 sie 2016 16:02

Briju poluje na nowe lokalizacje Briju, mat. prasowe

Jubilerska Briju podtrzymuje, że na koniec tego roku jej sieć liczyć będzie 45 sklepów. W przyszłym roku może otworzyć ok. 15 salonów - poinformowali przedstawiciele spółki.
- W drugim półroczu otworzymy łącznie 10 salonów i na koniec roku będziemy mieć łącznie 45 placówek - zapowiada prezes spółki Przemysław Piotrowski.

REKLAMA

Na koniec czerwca powierzchnia handlowa sklepów Briju wynosiła 2.461 m kw. - Prowadzimy negocjacje w sprawie umów na przyszły rok. Będziemy chcieli otworzyć około 15 salonów - powiedział Piotrowski.

Prezes powtórzył, że w Polsce jest miejsce na 100-120 salonów Briju. Spółka myśli o franczyzie, ale - zdaniem prezesa - prowadzenie sieci sklepów własnych jest łatwiejsze.

Segment jubilerski zanotował w II kwartale 2016 roku 10,2 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 83 proc. rdr. Sprzedaż porównywalna wzrosła o 14,4 proc. Zysk brutto ze sprzedaży wzrósł o 105 proc. rdr.do 4,9 mln zł. Zysk operacyjny segmentu wyniósł 919 tys. zł wobec 78 tys. zł straty przed rokiem.

- Myślę, że w całym roku segment zanotuje zysk, ale to będzie uzależnione od nakładów na marketing - powiedział prezes.

W segmencie surowców przychody spółki wzrosły w II kwartale o 30 proc. rdr do 176,1 mln zł. Zysk brutto ze sprzedaży wzrósł o 5 proc. do ok. 9 mln zł, a zysk operacyjny o 21 proc. do 7,3 mln zł.

Spółka tłumaczy, że wzrósł udział handlu złotem, a to oznacza niższe marże w porównaniu do srebra, ale i niższe koszty operacyjne.

- Chcemy utrzymać tę dynamikę wzrostu przychodów w segmencie surowców w kolejnych kwartałach - powiedział prezes.

Briju zajmuje się projektowaniem, produkcją, dystrybucją oraz sprzedażą detaliczną wyrobów jubilerskich. Drugim segmentem działalności Briju jest handel hurtowy i obróbka kruszców metali szlachetnych – głównie złota i srebra.

Po pierwszym półroczu spółka ma 351 mln zł przychodów (wzrost o ponad 32 proc. rdr), 15,3 mln zł EBITDA (wzrost o 40 proc. rdr) i 13,1 mln zł zysku netto (wzrost o ok. 36 proc. rdr).


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA