PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Briju poprawia wyniki finansowe i planuje nowe otwarcia

  • Autor: propertynews.pl
  • 21 maj 2014 14:24

Firma Briju, projektant, producent i dystrybutor biżuterii osiągnął w I kwartale br. rekordowe wyniki finansowe. Skonsolidowany zysk netto był wyższy o 10 proc. r/r i wyniósł ponad 2 mln zł, natomiast zysk operacyjny przekroczył 2,8 mln zł i był wyższy o 23 proc. Notowana na NewConnect spółka osiągnęła 67,3 mln zł skonsolidowanych przychodów, wobec 59,5 mln zł w I kwartale 2013 r.

REKLAMA

BRIJU konsekwentnie realizuje strategię zmierzającą do budowy silnej marki jubilerskiej opartej o sieć własnych salonów sprzedaży. Do końca I kwartału zostało otwartych 6 sklepów. Plan spółki zakłada uruchomienie 22 salonów własnych i 20 sklepów franczyzowych do końca 2015 r.

- Wyniki osiągnięte w pierwszych trzech miesiącach 2014 r. potwierdzają słuszność realizowanej strategii. Przychody BRIJU wzrosły o prawie 13 proc. i osiągnęły poziom 67 mln zł. Jednocześnie znacznie szybciej wzrósł zysk operacyjny. Tegoroczny wynik jest o 23 proc. lepszy od zanotowanego w ubiegłym roku. - mówi Przemysław Piotrowski, prezes zarządu BRIJU SA.

BRIJU specjalizuje się w projektowaniu, wytwarzaniu i dystrybucji wyrobów jubilerskich ze złota, srebra oraz z kamieni szlachetnych i syntetycznych. Asortyment spółki obejmuje unikatowe własne kolekcje oraz modowe kolekcje wyrobów biżuteryjnych, które są oferowane w szerokiej gamie wzorów. Od 2011 r. spółka jest notowana na NewConnect, a obecnie trwają prace nad przeniesieniem notowań na Rynek Główny GPW.

- Tak dobry wynik zawdzięczamy wynikom na handlu kruszcami i rozwojowi własnej sieci sprzedaży. W pierwszych trzech miesiącach tego roku otworzyliśmy 2 sklepy pod marką BRIJU, a obecnie posiadamy ich już 7. Do końca roku chcemy otworzyć około 20 sklepów pod marką BRIJU, a w ciągu 2 lat chcemy zostać jedną z liczących się sieci jubilerskich. - podkreślił prezes zarządu BIRJU SA.

W I kwartale Spółka odnotowała znaczący wzrost marż. Marża brutto na sprzedaży wzrosła o 1,8 p.p., a rentowność EBIT o 0,3 p.p. Jest to zasługa poprawy marży w segmencie wyrobów jubilerskich i w segmencie surowców.

Od 2011 r. spółka BRIJU jest notowana na NewConnect. 21. marca 2014 r. został opublikowany prospekt. Przeniesienie odbędzie się bez emisji akcji, a debiut zaplanowany jest na przełom maja i czerwca.

 


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA