PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Brudne centrum to puste centrum

  • Autor: Propertynews.pl
  • 22 mar 2017 12:28

Brudne centrum to puste centrum fot. Pixabay

Pod koniec 2016 roku w Polsce było ok. 13,11 mln mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej. Utrzymanie czystości w tego typu miejscach jest niezwykle istotne ze względów bezpieczeństwa – w samej tylko Warszawie 28 największych centrów handlowych notuje 16,7 miliona wizyt miesięcznie.

REKLAMA

Polacy doskonale zdają sobie sprawę z potencjalnych zagrożeń, jakie niesie brak odpowiednich standardów czystości w ogólnodostępnej przestrzeni – jak wynika z badań aż 98 proc. respondentów uważa, że utrzymanie w czystości miejsc publicznych jest istotne dla powszechnego zdrowia i bezpieczeństwa.

Utrzymanie czystości w handlu jest również istotne ze względów biznesowych: aż 66 proc. odwiedzających centrum handlowe zadeklarowało, że poleciłoby to miejsce na podstawie czystości jego pomieszczeń sanitarnych, 50 proc. badanych dorosłych stwierdziło, że unikałoby supermarketów i sklepów, w których zastali brudne toalety. 

Dane te obrazują, jak istotne jest utrzymanie czystości w handlu, a wszelkie zaniedbania pod tym względem mogą znacząco wpłynąć na spadek obrotów.

- Istnieje ścisła zależność pomiędzy czystością w placówce handlowej a satysfakcją klientów z czasu spędzonego w tym miejscu. Dlatego utrzymanie wysokich standardów czystości jest istotne z czysto biznesowego punku widzenia – odwiedzający, który zrazi się do sklepu czy centrum handlowego, następnym razem wybierze konkurencję. Kluczowe jest, aby ekipy sprzątające na bieżąco monitorowały sytuację i reagowały na wszystkie problemy. W przypadku centrów handlowych dochodzi dodatkowe wyzwanie w postaci ich godzin otwarcia – często są dostępne przez większość doby, co wymaga dobrej organizacji pracy ekip utrzymujących czystość. Profesjonalne firmy potrafią połączyć elastyczne podejście do zadania z utrzymaniem najwyższych standardów higieny i bezpieczeństwa – przy jednoczesnej optymalizacji kosztów. Sprawia to, że outsourcing usług utrzymania czystości jest dla branży handlowej wygodnym rozwiązaniem – mówi Andrzej Tul, wiceprezes Polskiej Izby Gospodarczej Czystości.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA