PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Budowa dworca Łódź Fabryczna weszła w nową fazę

  • Autor: PAP
  • 03 lip 2014 17:12

Ruszyły prace związane z budową peronów podziemnego dworca Łódź Fabryczna. Powstaje także nadziemne rusztowanie, które posłuży do montażu stalowej konstrukcji dachu dworca. Od września mają ruszyć prace związane z układaniem torów kolejowych.

REKLAMA

Na budowie dworca Łódź Fabryczna wykonano już 80 proc. prac ziemnych - poinformował w czwartek dziennikarzy dyrektor kontraktu Marcin Zaręba.

Na budowie rozpoczęły się roboty związane z montażem konstrukcji stalowej dachu dworca, powstają elementy rusztowania. "To jest rusztowanie, na którym zostanie zmontowana konstrukcja stalowa dachu. Po jej wykonaniu rusztowanie zostanie rozebrane" - powiedział PAP Zaręba. Pierwsze elementy stalowej konstrukcji dachu montowane mają być w sierpniu, a cały dach zostanie ukończony w przyszłym roku.

Według niego roboty pod ziemią przebiegają zgodnie z planem. Rozpoczęły się prace związane z wykonaniem płyty peronów i obsługą pociągów. Na początku września ma się rozpocząć układanie torów w tunelu od strony ulicy Niciarnianej.

Prace związane z najbardziej skomplikowaną operacją budowy tunelu - odcinkiem pod wiaduktem na ul. Kopcińskiego - mają zostać zakończone w maju przyszłego roku.

Według przedstawicieli Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi równocześnie trwają prace związane z budową lub modernizacją układu drogowego wokół dworca. Prowadzone są roboty na skrzyżowaniu ul. Narutowicza i Uniwersyteckiej - ta ostatnia ma zostać połączona z planowaną Nowotargową, która będzie ulicą dojazdową do dworca.

W ramach kontraktu na budowę dworca trwają też prace na skrzyżowaniu ul. Kilińskiego z ul. Traugutta. Opracowywana jest dokumentacja na przebudowę ul. Kilińskiego na odcinku od ul. Tuwima do al. Piłsudskiego. Przebudowa ma ruszyć w przyszłym roku, a zakończenie planowane jest wraz z oddaniem do użytku dworca i trasy W-Z.

Po natrafieniu podczas budowy tunelu na podziemną "soczewkę wodną", budowa dworca ostatecznie wydłużyć się ma o siedem miesięcy i zakończyć nie w lutym - jak pierwotnie zakładano - a we wrześniu 2015 roku.

Nowy trzypoziomowy dworzec Łódź Fabryczna ma być kluczowym elementem Nowego Centrum Łodzi i główną częścią tzw. węzła multimodalnego, który ma połączyć kolej aglomeracyjną i konwencjonalną, autobusową komunikację dalekobieżną, komunikację miejską oraz prywatny transport samochodowy.

Na pierwszym poziomie, osiem metrów pod ziemią, znajdzie się dworzec kolejowy z poczekalnią, kasami czy obiektami komercyjnymi. Tutaj mieścić się będzie również wielostanowiskowy przystanek autobusowy dla autobusów dalekobieżnych i trzykondygnacyjny podziemny parking dla samochodów i rowerów. Na drugim poziomie - 16,5 metra pod ziemią - znajdzie się stacja kolejowa z czterema peronami i ośmioma torami. Natomiast na poziomie "zero" będą główne wejścia do budynku dworca.

Stacja kolejowa została zaprojektowana w taki sposób, aby umożliwić połączenie kolejowe przez planowany przyszły tunel pod centrum miasta do dworca Łódź Kaliska. Wykonawcą inwestycji na zlecenie PKP PLK, PKP SA i miasta jest konsorcjum Torpol-Astaldi-PBDiM-Intercor, a jej koszt ma wynieść 1,75 mld zł brutto.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA