PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Burger King ma wielkie plany wobec Polski

  • www.portalspozywczy.pl
  • 28 kwi 2016 14:12

Burger King ma wielkie plany wobec Polski Przemysław Zacny, Development Director Burger King Polska, mat.prasowe

Burger King ocenia potencjał polskiego rynku na około 180-200 restauracji. Obecnie działa ich zaledwie 44. O planach i strategii w rozmowie z Portalem Spożywczym opowiada Przemysław Zacny, Development Director Burger King Polska.

REKLAMA

Burger King ogłosił plan rozwoju sieci do 180-200 restauracji w Polsce. To szansa dla krajowych firm spożywczych. - W związku z tym, że polskie firmy oferują dobre jakościowo produkty, a koszty pracy w naszym kraju są niższe niż w wielu innych państwach europejskich, Burger King nie wyklucza budowy swoich zakładów właśnie w Polsce. Do tej pory jedynie dla kilkudziesięciu restauracji nad Wisłą, nie było sensu budować takiego produkcyjnego zaplecza - mówi Przemysław Zacny, Development Director Burger King Polska.

Dlaczego otwarcie restauracji przy pl. Konstytucji w Warszawie jest taka ważna dla sieci Burger King w Polsce?

- Jest to dla nas flagowa i pokazowa restauracja sieci w lokalu o sporej historii, który warszawiacy darzą sentymentem, ponieważ kiedyś mieściła się tu kultowa lodziarnia Horteksu oraz znana kawiarnia Batida. Otwarciem restauracji w tym kultowym miejscu nawiązujemy do historii rozwoju Burger Kinga, którą rozpoczęły w 1992 r. otwarcia lokali przy Placu Zbawiciela i właśnie Placu Konstytucji. Z szacunku do przeszłości projekt realizacji wnętrza zakładał zachowanie oryginalnych, socrealistycznych detali, jak np. marmurowych ścian, wewnętrznych balkonów, sufitowych kasetonów oraz monumentalnych ręcznie wykonanych w połowie poprzedniego wieku lamp. Negocjacje z właścicielami Batidy, do której należy ten lokal, trwały kilka miesięcy, ale pomimo silnej konkurencji udało się nam pozyskać część budynku, który współdzielimy właśnie z Batidą.

Reprezentuje Pan spółkę Burger King SEE, która rozwija franczyzę sieci w Polsce, we Włoszech, w Grecji i Rumunii. W naszym kraju - do tej pory - restauracje Burger King otwierał AmRest, a później także Autogrill. Jak wygląda struktura organizacyjna Burger King?

- Globalnie sieć należy do Burger King Worldwide, którego częścią jest Burger King Europe. Po szczegółowych badaniach rynku okazało się, że Polska, Włochy, Rumunia i Grecja mają największy potencjał wzrostowy dla sieci w Europie. W związku z tym BKE uznało, że należy mocno przyspieszyć tempo rozwoju sieci poprzez powołanie spółki z silnymi udziałowcami, takimi jak m.in. fundusz 3G oraz Burger King Europe, który jest udziałowcem w Burger King SEE. Jesteśmy jedną z dziewięciu na świecie spółek, która ma prawo udzielania franczyzy sieci Burger King. W 2012 r podobna spółka powstała w Rosji i z kilkunastu lokali otwartych wtedy na tym rynku, sieć rozrosła się do ponad 300 restauracji Burger King w 2015 r. To pokazuje skalę i rozmach z jakim nasi udziałowcy podchodzą do ekspansji w wybranych krajach.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA