PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Burzliwe czasy na rynku detalicznym

  • www.portalspozywczy.pl
  • 05 lis 2014 09:31

Polski rynek detaliczny to wciąż burzliwy sektor, w którym natężenie walki konkurencyjnej rośnie z każdym rokiem. Skala przeobrażeń, jaką przeszedł w ostatnich 10 latach przerosła wyobrażenia większości z nas - uważa Krzysztof Waligórski, prezes Intermarche Polska.

REKLAMA

Przeszliśmy w tym czasie od fazy silnych i stosunkowo łatwych wzrostów, rozwoju ekstensywnego i wyraźnego podziału ról na supermarkety, hipermarkety, dyskonty i handel tradycyjny, do zaniku granic między formatami sprzedaży, wykorzystania kanałów internetowych, aplikacji mobilnych, wykształcenia się smart shopperów i multiformatowości. 10 lat temu było łatwiej - wystarczyło mieć dobre ceny, promocje i telewizję.

Dziś dogonienie standardu rynkowego daje jedynie szansę na ograniczenie spadków sprzedaży, a wzrostu musimy szukać w wyróżnikach: gamie, usługach, lokalizacji, indywidualizacji oferty, komunikacji. Największym dramatem sieci handlowych jest dziś trwająca wojna cenowa, zjawisko najbardziej szkodliwe dla każdej branży. Każdy chce być tani, atrakcyjny, mieć najlepsze promocje. To błędne koło, z którego wypadają słabsi, często bardzo atrakcyjni dla klientów detaliści, a pozostają wyłącznie najsilniejsi, dyktujący warunki, niekoniecznie korzystne dla branży i rynku.

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA