PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

By żyło się wygodniej...

  • Autor: Propertynews.pl
  • 15 gru 2016 11:24

By żyło się wygodniej... Atut w Krakowie

Popularność centrów handlowych w formacie convenience nie słabnie. Coraz częściej deweloperzy decydują się na budowę małych obiektów, które zaspokoją codzienne potrzeby konsumentów. Co stoi za sukcesem tych obiektów?

REKLAMA

Centra handlowe typu convenience to odpowiedź na potrzeby zabieganych konsumentów. W niedużych obiektach, o metrażu liczącym 3-5 tys. mkw. GLA, klienci mogą dokonać szybkich zakupów podstawowych produktów, w tym tych niezbędnych do codziennego funkcjonowania. Najemcami tego typu obiektów są m.in.: operator spożywczy, drogeria, księgarnia, dyskont odzieżowy, apteka, kiosk z prasą, bank, sklep z akcesoriami do domu czy punkt gastronomiczny.

Szczególną popularnością cieszy się jeden z rodzajów centrów wygodnych zakupów - strip mall, obiekt z ciągiem punktów handlowo-usługowych, do których wchodzi się bezpośrednio z parkingu. Autorzy raportu The Polish Real Estate Guide Edition 2016 Poland zauważają wzmożony popyt na takie budynki komercyjne, często budowane w miastach regionalnych. Tego rodzaju obiekty zrealizowała grupa Dekada m.in. w Krakowie, Grójcu czy Nowym Targu, czy KG Group m.in. w Węgrzcach i Pruszkowie.

- Popularne w USA i Kanadzie obiekty handlowe typu strip mall docenia coraz więcej polskich konsumentów nastawionych na codzienne zakupy. Niezależne wejścia z parkingu bezpośrednio do sklepów znacznie wpływają na komfort i czas dokonywania zakupów - komentuje Aleksander Walczak, prezes zarządu Dekada.

Dzisiejsi klienci oczekują nie tylko łatwości w poruszaniu się po centrach handlowych, ale również kompleksowej i szybkiej obsługi. Wg raportu przygotowanego przez JLL i Atrium wśród cenionych elementów centrów handlowych na pierwszych 3 pozycjach znajdują się: wygodny parking, dobre oznakowanie i łatwy wjazd na parking - te kryteria spełniają centra handlowe typu convenience , m.in. dlatego format święci sukcesy. Niekwestionowanym atutem obiektów tego rodzaju jest lokalizacja przy głównych szlakach komunikacyjnych, w pobliżu dużych gęsto zaludnionych osiedli. Klient dociera do obiektu w łatwy i komfortowy sposób. Do poszczególnych sklepów najczęściej wchodzi bezpośrednio z parkingu, dokonuje codziennych, szybkich zakupów, nierzadko w drodze z pracy do domu.

- Istnieje duża grupa klientów niemogących sobie pozwolić na robienie zakupów w dużych galeriach lub w kilku sklepach usytuowanych w różnych częściach miasta, co wymaga poświęcenia większej ilości czasu. Centra handlowe convenience są dla nich świetnym rozwiązaniem, umożliwiającym zakup produktów pierwszej potrzeby w jednym miejscu, do tego szybko i komfortowo - mówi Krzysztof Gaczorek, prezes zarządu KG Group.

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA