PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Bytom chce podwoić przychody i pracuje nad nową marką

  • Autor: PAP
  • 10 maj 2016 11:46

Bytom chce podwoić przychody i pracuje nad nową marką Michał Wójcik, prezes spółki Bytom

Bytom chce w ciągu trzech lat, może wcześniej, podwoić przychody z działalności detalicznej, do ok. 250 mln zł. Trwają prace nad nowa marką - poinformował Michał Wójcik, prezes spółki.

REKLAMA

- Chcemy podwoić przychody detaliczne, dojść do poziomu ok. 250 mln zł rocznie. Potrzebne jest zwiększenie powierzchni sklepów w najlepszych centrach handlowych, rozbudowa sieci o ok. 20 sklepów. To zadanie na trzy lata, ale jeśli warunki będą sprzyjające, to możemy ten cel osiągnąć nawet wcześniej - powiedział PAP prezes Wójcik.

W 2015 roku Bytom miał 130,8 mln zł przychodów (wzrost o 26 proc. rdr). Sprzedaż detaliczna wzrosła w ubiegłym roku o 30 proc. rdr do 122,7 mln zł, a sprzedaż hurtowa spadła o 11 proc. rdr do 5,2 mln zł.

Na koniec marca tego roku Bytom posiadał 98 sklepów o powierzchni 10,6 tys. m kw. Rok wcześniej były to 83 sklepy o powierzchni 8,5 tys. m kw.

Na koniec tego roku spółka chce mieć sklepy o powierzchni 12 tys. mkw.

- Mamy już podpisane umowy na lokale, które gwarantują powierzchnię na poziomie 11,5 tys. m kw - powiedział Wójcik.  W ciągu trzech lat, do końca 2018 roku, powiększymy sieć z obecnych 98 sklepów o powierzchni 10,6 tys. m kw do 120 sklepów o powierzchni 15 tys. m kw - dodał.

Zwiększenie sieci sprzedaży odbywać się będzie także poprzez powiększanie metrażu sklepów istniejących, które wykazują się wysoką efektywnością sprzedaży i rentownością. Średnia powierzchnia sklepów ma wzrosnąć ze 108 m kw do 125 mkw na koniec 2018 roku.

- Chcemy w tym okresie zwiększyć sprzedaż z metra o 20 proc. To cel minimalny - powiedział prezes Wójcik. W ubiegłym roku spółka zrealizowała sprzedaż z metra na poziomie 1130 zł.

ZA DROGO NA PRZEJĘCIA, TRWAJĄ PRACE NAD NOWĄ MARKĄ

Bytom podtrzymuje chęć rozwoju poprzez przejęcia, ale prezes ocenia, że wysokie wyceny nie sprzyjają takim decyzjom.

- Przyglądamy się rynkowi, na którym jest kilkanaście firm monobrandowych, ponad 600 butików detalicznych. Wszystkie one radzą sobie dobrze, nie jest więc to właściwy czas, by mówić o przejęciach. Oczekiwania i wyceny są bardzo wysokie w związku z sytuacją rynkową. Przyjdzie jednak kiedyś czas spowolnienia i chciałbym, by Bytom był na to przygotowany, by spółka była niezadłużona i miała zdolność zaciągania długu - powiedział Michał Wójcik.

Spółka nie wykluczam też budowy od podstaw nowej marki w innym segmencie.

- To najbezpieczniejsza metoda rozwoju, gdy ma się szerokie zaplecze logistyczne i know-how w outsourcingu produkcji. Prędzej niż później ten wariant zrealizujemy, trwają prace. Na rynku jest wiele firm, które z sukcesem obsługują innego klienta niż Bytom, w niektórych przypadkach wspólne pokrycie wynosi poniżej 5 proc. - powiedział prezes Bytomia.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA