PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Bytom idzie do Vistuli. Jak fuzja zmieni rynek?

  • wnp.pl
  • 12 mar 2018 12:37

Bytom idzie do Vistuli. Jak fuzja zmieni rynek? Vistula, Robert Lewandowski

Efektem bliskiej fuzji spółek Vistula i Bytom będzie powstanie trzeciej największej pod względem wartości przychodów i kapitalizacji firmy ujmowanej w WIG-Odzież. W krótkiej perspektywie połączenie to niewiele jednak zmieni sytuację w handlu odzieżą i w krajowym przemyśle lekkim. W długiej może natomiast oznaczać przejęcie podmiotu przez firmę zagraniczną.

REKLAMA

Obie spółki mają po sześciu głównych inwestorów (każdy z pakietem ponad 5 proc.), w tym fundusze emerytalne i inwestycyjne. Spiritus movens fuzji wydają się być natomiast Jerzy Mazgaj, który kieruje radą nadzorczą firm Krakchemia i Vistula Group, właściciel m.in. sieci ekskluzywnej odzieży męskiej Paradise Group (ma obecnie 11,9 proc. akcji Vistuli) oraz Jan Pilch, twórca sieci Artman, przed laty wiodący akcjonariusz Bytom SA (obecnie ma 11,84 proc. akcji).

Scalenie nastąpi w drodze przeniesienia majątku spółki Bytom do Vistula Group, która stanie się właścicielem 100 proc. akcji Bytomia. Jak podały zarządy w komunikacie, zweryfikowany parytet zakłada, że za jedną akcję Bytomia akcjonariusz tej spółki otrzyma 0,72 akcji Vistula Group. 

Czytaj całość:

Odzieżowa fuzja, która zmieni układ sił na rynku. Czy branża wreszcie odżyje?

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.