PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Bytom poprawia wyniki i chce powiększać sieć sprzedaży

  • Autor: propertynews.pl
  • 11 sie 2015 12:31

W I połowie 2015 roku Bytom SA zanotował wzrost sprzedaży o 30 proc. względem I połowy roku 2014, z poziomu 46 mln zł do 59,6 mln zł. Po 6 miesiącach spółka może pochwalić się także zyskiem netto w wysokości 5,8 mln zł wobec 1,1 mln zł w I połowie roku 2014.

REKLAMA

„Tak istotna poprawa wyników była efektem nie tylko wzrostu przychodów ze sprzedaży, lecz również poprawy poziomu realizowanej marży brutto w sieci sklepów detalicznych i kontroli ponoszonych kosztów – podał Bytom w komunikacie.”

Obecnie sieć sprzedaży Bytom to 86 placówek o powierzchni 8,8 tys. mkw. W analogicznym okresie roku 2014 firma posiadała 76 salonów o łącznej powierzchni 7,7 tys. mkw. W I półroczu br. otworzono 5 nowych lokalizacji o powierzchni 550 mkw.: w CH Tarasy Zamkowe w Lublinie, CH Elbląg Ogrody, w Jeleniej Górze, Lesznie oraz w Białymstoku.

„W II półroczu planowane jest otwarcie kolejnych placówek detalicznych oraz powiększanie powierzchni w istniejących centrach handlowych. Zwiększenie powierzchni dotyczy sklepów, które bardzo dobrze prosperują (cechują się wysoką rentownością), ale mają zbyt małą powierzchnię do ekspozycji całego oferowanego do sprzedaży asortymentu. W opinii spółki zwiększenie metrażu części sklepów do preferowanego obecnie 120-130 mkw. pozytywnie wpłynie na osiągane przez te sklepy wyniki – czytamy w komunikacie.”

W raportowanym okresie wzrosła również średnia marża na sprzedaży detalicznej o 1,6 pp (z 53,6 do 55,2 proc. w I półroczu 2015 r.), co przełożyło się na wyższą dynamikę wzrostu marży w zł/mkw. w stosunku do 2014 roku. Marża w zł/mkw. za I półrocze 2015 wyniosła średniomiesięcznie 600 zł/mkw. wobec 500 zł/mkw. średniomiesięcznie za I półrocze 2014 roku, co oznacza wzrost o 20 proc. r/r.

W I półroczu 2015 roku odnotowano 16 proc. wzrost średniej miesięcznej liczby wejść do sklepu.

 


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA