PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Bytom poprawia wyniki i chce powiększać sieć sprzedaży

  • Autor: propertynews.pl
  • 11 sie 2015 12:31

W I połowie 2015 roku Bytom SA zanotował wzrost sprzedaży o 30 proc. względem I połowy roku 2014, z poziomu 46 mln zł do 59,6 mln zł. Po 6 miesiącach spółka może pochwalić się także zyskiem netto w wysokości 5,8 mln zł wobec 1,1 mln zł w I połowie roku 2014.

REKLAMA

„Tak istotna poprawa wyników była efektem nie tylko wzrostu przychodów ze sprzedaży, lecz również poprawy poziomu realizowanej marży brutto w sieci sklepów detalicznych i kontroli ponoszonych kosztów – podał Bytom w komunikacie.”

Obecnie sieć sprzedaży Bytom to 86 placówek o powierzchni 8,8 tys. mkw. W analogicznym okresie roku 2014 firma posiadała 76 salonów o łącznej powierzchni 7,7 tys. mkw. W I półroczu br. otworzono 5 nowych lokalizacji o powierzchni 550 mkw.: w CH Tarasy Zamkowe w Lublinie, CH Elbląg Ogrody, w Jeleniej Górze, Lesznie oraz w Białymstoku.

„W II półroczu planowane jest otwarcie kolejnych placówek detalicznych oraz powiększanie powierzchni w istniejących centrach handlowych. Zwiększenie powierzchni dotyczy sklepów, które bardzo dobrze prosperują (cechują się wysoką rentownością), ale mają zbyt małą powierzchnię do ekspozycji całego oferowanego do sprzedaży asortymentu. W opinii spółki zwiększenie metrażu części sklepów do preferowanego obecnie 120-130 mkw. pozytywnie wpłynie na osiągane przez te sklepy wyniki – czytamy w komunikacie.”

W raportowanym okresie wzrosła również średnia marża na sprzedaży detalicznej o 1,6 pp (z 53,6 do 55,2 proc. w I półroczu 2015 r.), co przełożyło się na wyższą dynamikę wzrostu marży w zł/mkw. w stosunku do 2014 roku. Marża w zł/mkw. za I półrocze 2015 wyniosła średniomiesięcznie 600 zł/mkw. wobec 500 zł/mkw. średniomiesięcznie za I półrocze 2014 roku, co oznacza wzrost o 20 proc. r/r.

W I półroczu 2015 roku odnotowano 16 proc. wzrost średniej miesięcznej liczby wejść do sklepu.

 

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA